Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2019 dla marki Lipton Ice Tea opowiada Magdalena Grędzicka, senior brand manager Non-Carbonated Beverages w PepsiCo Polska.
Największy sukces dla marki Lipton Ice Tea w 2019 roku
Rok 2019 to rekordowy rok dla marki Lipton Ice Tea. Zapewnił nam ugruntowanie pozycji lidera w kategorii herbat mrożonych, m. in. dzięki współpracy z ambasadorką marki, Patricią Kazadi. Osiągnęliśmy też najlepsze w historii wyniki w największym segmencie kategorii herbat mrożonych –herbatach czarnych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje także fakt, że pierwszy raz w historii osiągnęliśmy najwyższe udziały rynkowe w Europie Wschodniej, pokonując takie rynki jak Rosja czy Turcja, na których przez lata byliśmy bardzo zaawansowani w tej kategorii.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2019 roku
Największym wyzwaniem było stałe budowanie silnej pozycji na rynku napojów i przekonanie konsumentów, że spośród szerokiego wachlarza dostępnych napojów, to właśnie Lipton Ice Tea jest dobrym i pysznie orzeźwiającym wyborem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
3 najciekawsze akcje z 2019 roku
W tym roku udało nam się przeprowadzić pierwszą w historii marki loterię konsumencką pod hasłem „Milion Liptonów do wygrania”. Do współpracy zaprosiliśmy Patricię Kazadi oraz podjęliśmy współpracę z Partnerem cupsell.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W drugiej połowie roku zorganizowaliśmy akcję promocyjną z firmą Polkomtel, w ramach której przeprowadziliśmy wspólnie aktywację konsumencką, oferując nabywcom dodatkowe GB Internetu w Plusie, dzięki specjalnym kodom umieszczanym pod nakrętkami napoju.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku
W komunikacji herbat Lipton Ice Tea stawiamy na media szerokiego zasięgu. Opieramy się na dwóch głównych kanałach tj. na telewizji, która wciąż pozwala nam dotrzeć do największej liczby naszych konsumentów, a także na narzędziach dostępnych w kanałach cyfrowych.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
W 2020 roku większą uwagę poświęcimy rozwojowi personalizowanych komunikatów w kanałach online. Mamy świadomość, że wzrastają oczekiwania konsumentów odnośnie treści reklamowych, a naszym celem jest dostarczanie interesujących komunikatów, które odzwierciedlają charakter naszych produktów.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Zdecydowanie stawianie konsumenta w centrum uwagi oraz skupianie się na jego potrzebach. Z roku na rok zwiększają się ilości dostępnych danych, które pozwalają tworzyć i personalizować komunikaty, tak aby były one „szyte na miarę”.
Budżet na działania digitalowe
Nie planujemy istotnych zmian w strukturze budżetu na 2020 rok. Naszym celem jest utrzymanie zasięgu działań, tak aby dotrzeć z komunikatem do grupy docelowej z określoną częstotliwością. Budżet na działania digitalowe wynika z obserwacji zmian zachowań konsumenckich; dostępnych jest też coraz więcej narzędzi pozwalających w bardziej efektywny sposób ocenić działania, co w kolejnych latach może przełożyć się na zwiększenie budżetów na działania digitalowe.
3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok
Naszym celem jest dostarczanie naszym konsumentom coraz lepszych produktów, dlatego nie pozostaniemy obojętni na kwestię plastikowych opakowań oraz zawartość cukru w naszych napojach. W 2020 roku będziemy rozwijać i poszerzać naszą ofertę, co pozwoli nam stale zwiększać udziały w kategorii Ice Tea.