Marki na przełomie 2019/2020: Lipton Ice Tea

Marki na przełomie 2019/2020: Lipton Ice Tea
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Lipton Ice Tea? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
2 min czytania 2019-12-04

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Lipton Ice Tea opowiada Magdalena Grędzicka, senior brand manager Non-Carbonated Beverages w PepsiCo Polska.

Największy sukces dla marki Lipton Ice Tea w 2019 roku 

Rok 2019 to rekordowy rok dla marki Lipton Ice Tea. Zapewnił nam ugruntowanie pozycji lidera w kategorii herbat mrożonych, m. in. dzięki współpracy z ambasadorką marki, Patricią Kazadi. Osiągnęliśmy też najlepsze w historii wyniki w największym segmencie kategorii herbat mrożonych –herbatach czarnych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje także fakt, że pierwszy raz w historii osiągnęliśmy najwyższe udziały rynkowe w Europie Wschodniej, pokonując takie rynki jak Rosja czy Turcja, na których przez lata byliśmy bardzo zaawansowani w tej kategorii. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2019 roku

Największym wyzwaniem było stałe budowanie silnej pozycji na rynku napojów i przekonanie konsumentów, że spośród szerokiego wachlarza dostępnych napojów, to właśnie Lipton Ice Tea jest dobrym i pysznie orzeźwiającym wyborem. 

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

W tym roku udało nam się przeprowadzić pierwszą w historii marki loterię konsumencką pod hasłem  „Milion Liptonów do wygrania”. Do współpracy zaprosiliśmy Patricię Kazadi oraz podjęliśmy współpracę z Partnerem cupsell.pl. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W drugiej połowie roku zorganizowaliśmy akcję promocyjną z firmą Polkomtel, w ramach której przeprowadziliśmy wspólnie aktywację konsumencką, oferując nabywcom dodatkowe GB Internetu w Plusie, dzięki specjalnym kodom umieszczanym pod nakrętkami napoju. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

W komunikacji herbat Lipton Ice Tea stawiamy na media szerokiego zasięgu. Opieramy się na dwóch głównych kanałach tj. na telewizji, która wciąż pozwala nam dotrzeć do największej liczby naszych konsumentów, a także na narzędziach dostępnych w kanałach cyfrowych.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

W 2020 roku większą uwagę poświęcimy rozwojowi personalizowanych komunikatów w kanałach online. Mamy świadomość, że wzrastają oczekiwania konsumentów odnośnie treści reklamowych, a naszym celem jest dostarczanie interesujących komunikatów, które odzwierciedlają charakter naszych produktów. 

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Zdecydowanie stawianie konsumenta w centrum uwagi oraz skupianie się na jego potrzebach. Z roku na rok zwiększają się ilości dostępnych danych, które pozwalają tworzyć i personalizować komunikaty, tak aby były one „szyte na miarę”. 

Budżet na działania digitalowe

Nie planujemy istotnych zmian w strukturze budżetu na 2020 rok. Naszym celem jest utrzymanie zasięgu działań, tak aby dotrzeć z komunikatem do grupy docelowej z określoną częstotliwością. Budżet na działania digitalowe wynika z obserwacji zmian zachowań konsumenckich; dostępnych jest też coraz więcej narzędzi pozwalających w bardziej efektywny sposób ocenić działania, co w kolejnych latach może przełożyć się na zwiększenie budżetów na działania digitalowe.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Naszym celem jest dostarczanie naszym konsumentom coraz lepszych produktów, dlatego nie pozostaniemy obojętni na kwestię plastikowych opakowań oraz zawartość cukru w naszych napojach. W 2020 roku będziemy rozwijać i poszerzać naszą ofertę, co pozwoli nam stale zwiększać udziały w kategorii Ice Tea.