Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Marki na przełomie 2024/2025: Bolt

Marki na przełomie 2024/2025: Bolt
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2024 roku marka Bolt? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jakie sukcesy odniosła? Jak zmieni się to w 2025 roku?
O autorze
3 min czytania 2025-01-24

O tym, jaki dla marki Bolt był rok 2024, opowiadają Martyna Kurkowska, PR Manager oraz Agata Bieniek, Marketing Manager brandu w Polsce.

Więcej podsumowań 2024 roku znajdziesz TUTAJ >>

Największy sukces marki w 2024 roku 

W naszej firmie stawiamy na bliską współpracę Marketingu oraz PR, regularnie szukając synergii i tworząc wspólne projekty i kampanie. Wspólnym celem jest pokazywanie, w jaki sposób Bolt realizuje swoją misję i wspiera powstawanie miast dla ludzi. Dlatego tworzymy projekty, które mówią o bezpieczeństwie usług, najefektywniejszych dla użytkownika sposobach ich wykorzystania oraz wpływie transportu współdzielonego na dynamikę miasta.

Najciekawsze akcje w 2024 roku

Projekt minionego roku, który był dla nas bardzo ważny, to kampania edukacyjna promująca bezpieczne powroty z imprez. Do współpracy zaprosiłyśmy trzy warszawskie bary, a wsparcia merytorycznego udzieliła nam fundacja Feminoteka, z którą współpracujemy już od kilku lat. W ramach pilotażowej akcji, w trzech warszawskich barach pojawiły się plakaty ze szczegółowymi instrukcjami, jak bezpiecznie bawić się na imprezie oraz jak bezpiecznie wrócić z niej do domu. Ich treść została przygotowana wspólnie przez wszystkich partnerów kampanii Natomiast Feminoteka przeszkoliła także obsługę barów, aby ta była wyposażona w wiedzę jak rozpoznać potencjalnie niebezpieczne sytuacje, jak odpowiednio reagować i jak się komunikować w trudnych sytuacjach, a także co robić widząc klienta pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Kampania spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem, zarówno mediów jak i naszej społeczności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Feminoteka

Najtrudniejsze wyzwanie w 2024 roku

Z kolei wyzwaniem, które zdecydowałyśmy się podjąć, była kampania promująca rozwiązanie dla osób niewidomych i niedowidzących. Ważne tutaj było ułożenie komunikacji, która nie byłaby „washingiem”, ale zawierała istotne treści edukacyjne. Natomiast przy planowaniu działań, trzeba było przewidzieć komunikacje do dwóch stron: tj. do pasażerów jak i do kierowców. Dlatego do udziału zaprosiłyśmy influencerów reprezentujących środowisko osób niewidomych i niedowidzących, a także kierowców. Współpracowali z nami: Vadim Deina, VIP team, oraz Bolciarz, za co jesteśmy bardzo wdzięczne. Efektem kampanii było rozpoczęcie dialogu, który był i jest bardzo potrzebny. Cała kampania wygenerowała prawie milion organicznych wyświetleń i ponad 30 tysięcy interakcji w social mediach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Pośród najciekawszych, zrealizowanych przez nas kampanii, myślimy przede wszystkim o tej z hulajnogami-jednorożcami, które można było spotkać na ulicach polskich miast, a które zachęcały do prawidłowego parkowania. Otrzymaliśmy setki zgłoszeń od naszych obserwatorów, ze zdjęciami hulajnóg-jednorożców, pokazujących prawidłowo zaparkowane jednoślady, wśród których wybraliśmy 15 najlepszych.

Do pozostałych TOP 2024 roku należy kampania rekrutująca krytyków kulinarnych dla Bolt Food. Z ponad 100 osób chętnych, by zostać pierwszym jurorem zamawianych dań, wybraliśmy 10 osób. Ich celem było zrealizowanie wyjątkowych zadań, jak np. znalezienie najbardziej odjechanego śniadania lub najostrzejszego dania kuchni indyjskiej, dostępnego w ramach zamówienia na platformie Bolt Food.

Na szczególną uwagę zasługuje też adaptacja międzynarodowej kampanii realizowanej przez Bolt, promującej narzędzia bezpieczeństwa. W ramach niej, w Polsce stworzyliśmy specjalną kategorię, w której można było zamówić przejazd i spotkać pracownika lub pracownicę Bolt, którzy opowiadali o dostępnych w aplikacji narzędziach bezpieczeństwa i odpowiadali na pytania pasażerów.

@adriannaskon Chcesz zgarnąć przejazd Bolt w wyjątkowej cenie? A przy okazji dowiedzieć się wszystkich szczegółów o narzędziach bezpieczeństwa w aplikacji?! Dzięki specjalnej kategorii będzie to możliwe! W dniach 13-15.11.2024 w wybranych godzinach, w aplikacji pojawi się nowa kategoria „Poznaj zespół Bolt”*. Zamów taki przejazd, zgarnij zniżkę i poznaj przedstawiciela firmy Bolt, który opowie Ci wszystko, co powinnaś/powinieneś wiedzieć. Ja miałam okazję już to przetestować i powiem Wam — ciekawe doświadczenie. PSST A jeśli uda Wam się złapać taki przejazd i wysłuchać o narzędziach bezpieczeństwa dostaniecie mały prezent *Kategoria dostępna tylko w Warszawie w wybranych godzinach w dniach 13-15.11.2024. Maksymalna wartość zniżki na przejazd to 30 PLN. W przejeździe, oprócz kierowcy, pasażerom towarzyszy przedstawiciel firmy Bolt. Maksymalna liczba pasażerów w przejazdach w kategorii „Poznaj Zespół Bolt” to 2. Wybierając przejazd z kategorii, akceptujesz warunki. #Bolt #SmartRides Wspolpraca z @Bolt ♬ dźwięk oryginalny – adriannaskon

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2024 i 2025 roku

W ubiegłym roku najważniejszymi kanałami komunikacji marketingowej dla Bolt w Polsce były nasze lokalne kanały tj. media społecznościowe, blog, mailing czy też komunikacja w aplikacji. W nadchodzącym roku planujemy na pewno kontynuować działania w zakresie bezpieczeństwa, promowania alternatywnych środków transportu i prawidłowego z nich korzystania.

PS Marki na przełomie 2024/2025: OLX