Żyjemy w czasach, w których świadomość społeczeństwa na temat ekologii rośnie. Wiedza dotycząca ochrony środowiska i mnogości czynników je zatruwających staje się coraz powszechniejsza. Jednak sama świadomość nie przyczyni się do zmiany zachowań. Potrzebne są konkretne działania.
Ze względu na to, że radykalna szybka zmiana wszystkich nawyków może być trudna do osiągnięcia, dobrym rozwiązaniem w tym przypadku może okazać się zasada małych kroków. Może to być na początku np. wykorzystywanie biodegradowalnych opakowań, toreb wielokrotnego użytku, filtrowanie wody, segregowanie śmieci, czy wybór roweru zamiast samochodu. Takie podejście jest jak najbardziej wykonalne, tym bardziej że coraz więcej marek podejmuje działania proekologiczne, a także zachęca do nich swoich konsumentów. Przykładem może być chociażby Dafi – marka, która bardzo mocno angażuje się w kwestię ochrony środowiska. We wrześniu br. wystartowała z kampanią „Kosmiczne wyzwanie”, mającą na celu z jednej strony nakłonienie do zastanowienia się nad przyszłością Ziemi i podejmowaniem decyzji, które wspomogą zagrożoną naturę, a z drugiej – promocję wielorazowych produktów do filtrowania wody, dzięki którym możliwe jest znaczne ograniczenie liczby jednorazowych, zbędnych odpadów. Nawet małe codzienne decyzje mają znaczenie dla środowiska. Do współpracy Dafi zaprosiło aktora Tomasza Kota, który wystąpił w spocie promującym akcję.
Zobacz również
Działania prowadzone są w TV i w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii powstała także specjalna strona internetowa www.kosmicznewyzwanie.pl, na której można dowiedzieć się, jak drobne zmiany nawyków mogą istotnie pomóc w ochronie środowiska.
Postawa proekologiczna na co dzień
– Działalność przedsiębiorstwa, prowadzona na szeroką skalę, niesie ze sobą wielką odpowiedzialność. Czujemy zobowiązanie wobec natury, stąd też nie tylko produkujemy rozwiązania pozwalające zadbać o ekologię, ale też edukujemy, poruszamy ważne tematy wśród społeczeństwa, staramy się dawać dobry przykład innym. Wiemy, że tylko przemyślane kroki i pełne zaangażowanie potrafią przynieść sukces – mówi Katarzyna Bursztein, dyrektor marketingu Formaster Group, właściciela marki Dafi. Dlatego też Dafi w codziennych działaniach nieustannie wspiera postawę proekologiczną i podejmuje inicjatywy, mające na celu uświadamianie konsumentów i wspieranie ich w zmianie nawyków na te bardziej przyjazne środowisku. W procesach opracowywania każdego rozwiązania, oferowanego przez Dafi, niezwykle istotny jest aspekt ekologiczny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jednym z największych problemów, przed jakimi obecnie stoimy, jest zwiększająca się ilość odpadów, powszechne traktowanie rzeczy codziennego użytku jako produktów jednorazowych oraz brak wiedzy na temat recyclingu. Z tego powodu Dafi prowadzi szeroko zakrojone akcje edukacyjne w mediach tradycyjnych i Internecie, takie jak wspomniana kampania „Kosmiczne wyzwanie”, a także program odbioru zużytych filtrów. W kolejnych polskich miastach pojawiają się eko-pojemniki, do których można wrzucić filtr, a przedstawiciele marki Dafi zajmują się jego recyklingiem.
Pod marką Dafi produkowane są rozwiązania, które przyczyniają się do dbania o środowisko, jednocześnie cały czas trwają prace nad nowymi produktami, wychodzącymi naprzeciw ekologicznym wyzwaniom. W siedzibie firmy wykorzystuje się wyłącznie ekologiczne materiały biurowe, natomiast w punktach sprzedaży klientom wydawane są papierowe torby. Dafi została także głównym sponsorem konkursu „Zaloguj czyste powietrze”, będącego częścią I Kongresu Ekologii Powietrza w Kielcach.
W 2019 roku marka zaangażowała się w istotny problem zmniejszającej się liczby pszczół na świecie. Aby pomóc tym wyjątkowo pożytecznym owadom i przyczynić się do ochrony ich gatunku, na terenach fabryk w Kielcach i Bilczy pojawiły się pasieki. W dwudziestu ulach mieszka milion pszczół, nad którymi czuwa Mistrz Pszczelarstwa z Ligi Ochrony Przyrody. Dodatkowo Dafi zachęca także inne firmy do podjęcia podobnych działań.
Dafi działa na rynku ponad 30 lat i od samego początku stara się jak najmniej ingerować w środowisko naturalne, a także wspierać zewnętrzne inicjatywy społeczne. Niezmiennie celem firmy jest inspirowanie innych do zmian proekologicznych, począwszy od małych i średnich przedsiębiorstw, kończąc na pojedynczych konsumentach. – Każdy z nas powinien podjąć choćby jedną decyzję, która pozytywnie wpływa na kondycję naszej planety. Świadome wybory to podstawa zrównoważonej konsumpcji. Poszanowanie aspektów środowiskowych prowadzi do podnoszenia jakości życia całego społeczeństwa – podsumowuje Katarzyna Bursztein.
Materiał powstał we współpracy z Dafi.