Marks & Spencer przeprasza za świąteczną reklamę. W tle konflikt izraelsko — palestyński

Marks & Spencer przeprasza za świąteczną reklamę. W tle konflikt izraelsko — palestyński
Sieć sklepów w Wielkiej Brytanii naraziła się na gniew internautów po opublikowaniu najnowszej świątecznej reklamy. Wszystko przez kolory papierowych nakryć głowy, które zwyczajowo noszą uczestnicy bożonarodzeniowych przyjęć. W materiale M&S widzimy natomiast czapeczki… spalone.
O autorze
1 min czytania 2023-11-03

fot. bbc.com

Po publikacji gwiazdkowej reklamy, w której Marks & Spencer zachęca klientów do obchodzenia świąt zgodnie ze sobą i własnymi przekonaniami, w sieci zawrzało. Problemem okazało się zdjęcie ukazujące na wpół spalone świąteczne czapeczki w kolorach czerwonym, zielonym i srebrnym.

Niefortunnie dla marki, publikacja materiałów reklamowych zbiegła się w czasie z nasileniem działań wojennych pomiędzy Izraelem a Palestyną, a niewinne, jak mogłoby się wydawać, nakrycia głowy zwróciły uwagę odbiorców jako nawiązujące do narodowych barw Palestyny.

Sieć Marks & Spencer już zareagowała na komentarze niezadowolonych, a niekiedy nawet zbulwersowanych internautów, a reklama została usunięta. Ponadto, w sieci — na portalu X (niegdyś Twitter) pojawiło się oficjalne oświadczenie marki, w którym przeprasza ona za nieintencjonalne urażenie uczuć odbiorców, a także tłumaczy, że publikowany obecnie materiał był realizowany w sierpniu — na długo przed eskalacją konfliktu w Strefie Gazy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Facebook

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sprawę bada już Advertising Standards Authority, instytucja zajmująca się na Wyspach Brytyjskich regulacjami w zakresie prawa reklamowego. Dotychczas nie zostały jednak podjęte żadne dalsze kroki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Ben & Jerry’s wycofuje sprzedaż swoich lodów na terenach okupowanych przez Izrael

To kolejny polityczny gest ze strony lodowego giganta z Vermont. Tym razem Ben & Jerry’s angażuje się w konflikt izraelsko-palestyński.

PS2 Przygotowania do pierwszych świąt z AI

We wrześniu śpiewamy „Adio pomidore!” i szykujemy się na święta. Jesień to czas na ostateczne dopracowanie grudniowych planów reklamowych.