Piosenka Bedoesa 2115 i Dawida Kwiatkowskiego to efekt pracy muzyków w ramach 3. edycji Mastercard Music – projektu, którego celem jest inspirowanie do wspólnej pracy twórców z odległych nurtów muzycznych, o innym spojrzeniu na świat i odmiennej wrażliwości. Mastercard, jako marka, dla której ważna jest równość i różnorodność, już po raz trzeci zaprosiła do współpracy muzyków, inspirując ich do „słuchania swoich różnic”, wykorzystania doświadczenia i połączenia pasji do muzyki.
Mastercard Music – przestrzeń do tworzenia
Platforma Mastercard Music to projekt Mastercard, którego ideą jest łączenie ludzi poprzez wspólną pasję i pokazanie siły muzyki, jednoczącej pomimo różnic. W ramach tego projektu, marka podejmuje współpracę z artystami poruszającymi się w odmiennych stylach muzycznych, inspirując ich do wspólnej pracy i skomponowania oraz nagrania utworu, który będzie przełamywał schematy. W ramach Mastercard Music zadebiutowały już dwa duety – Sanah&Sobel z utworem „Cześć, jak się masz?” oraz Pezet&Natalia Szroeder z singlem „Jeden świat”.
Zobacz również
W tegoroczną odsłonę projektu zaangażowali się Bedoes 2115, topowy, polski raper i Dawid Kwiatkowski, jeden z najpopularniejszych polskich artystów popowych. Efektem tego nieoczywistego duetu jest singiel „Lustro”, dostępny na wszystkich platformach streamingowych. Piosenka napisana przez artystów to próba zagłębienia się w inny świat, postawienia się na miejscu drugiej osoby i spojrzenia na rzeczywistość jej oczami, nabrania nowej perspektywy i zrozumienia odmienności.
To założenia doskonale pokazano w nagranym z udziałem muzyków teledysku, który w kreatywny sposób pokazuje to, jak, dosłownie i w przenośni, możemy odbijać się w oczach innych, niczym w tytułowym lustrze. Wideoklip można zobaczyć na platformie YouTube.
– Sama koncepcja teledysku bazuje na pomyśle artystów, na ich utworze. Znalezienie wspólnego języka formalnego, klarownego podziału materiału było ciekawym wyzwaniem. Przełożyło się ono na 3 sekwencje, fabularyzowane intro i outro oraz zwrotki, w których artyści wcielają się w siebie nawzajem – niejako oglądając się w lustrze. Jedynym momentem kiedy głos artystów odpowiada ciału jest refren” – opowiada reżyser teledysku, Alan Willmann.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Muzyka łączy jak nic innego na tym świecie. Stojąc na scenie wiem, że przed sobą mam ludzi, którzy różnią się od siebie wiarą, wyglądem, stylem życia, przekonaniami. Stoją jednak razem, śpiewają te same piosenki i na chwilę wspólnie dają ponieść się emocjom – mówi o swoich doświadczeniach Dawid Kwiatkowski. – Połączenie dwóch różnych światów muzycznych to wejście na nowy, czasami niezbadany do tej pory teren. Jest to interesujące zarówno dla słuchacza, jak i dla twórców – nigdy nie wiemy, gdzie nas to zaprowadzi i to jest pięknie. Inspiracją dla mnie podczas tworzenia utworu dla Mastercard Music był świat Borysa, dotąd mi nieznany. Jesteśmy jak dwa przeciwległe bieguny, a jego artystyczny świat tak bardzo różni się od mojego, że pisząc ten utwór kilka razy musiałem wyjść ze swojej strefy komfortu. Żeby napisać swoją zwrotkę, zdecydowałem się prześledzić życie Borysa. Chwilami czułem się, jak jego stalker. Przeglądałem jego zdjęcia, zdjęcia jego znajomych, czytałem wywiady, próbowałem jak najbardziej się do niego zbliżyć. Nigdy wcześniej tak nie pisałem. To niesamowite doświadczenie – komentuje Dawid.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla mnie muzyka jest jedną z największych sił na świecie. Może połączyć ludzi, ale może też podzielić. Nie ma idealnej muzyki, nie ma na świecie piosenki, która podoba się każdemu człowiekowi, nie ma potrawy która smakuje każdemu i nie ma osoby, która jest idealna dla każdego – to jest magiczne, bo każdy odczuwa muzykę na swój sposób. Moim zdaniem eksperymentowanie w muzyce jest niezbędne dla jej rozwoju – opowiada Bedoes 2115. – Moją inspiracją jeśli chodzi o koncepcję na utwór był motyw z „zamianą ciałami” znany z filmu Freaky Friday i kawałka Lil Dicky & Chris Brown o tym samym tytule, ale chciałem zrobić to z morałem i o ile zwrotki są z dystansem to chciałem, żeby refren nakłaniał do przemyśleń. Współpraca z Dawidem była świetnym doświadczeniem. Ja uwielbiam wychodzić ze swojej strefy komfortu jeśli chodzi o tworzenie – potrafię stworzyć wspaniałe rzeczy z każdym. Nie mam ograniczeń, a takie współprace zawsze wzbogacają o doświadczenia – podsumowuje artysta.
Bedoes 2115 i Dawid Kwiatkowski spotkają się na scenie w czasie wspólnego koncertu, który odbędzie 25 września 2023 roku w MOXO w Fabryce Norblina. W czasie wydarzenia każdy z artystów zaprezentuje utwory ze swojego repertuaru oraz wspólny singiel „Lustro”. Bilety zdobyć można w aktywacjach w ramach programu Mastercard Bezcenne Chwile oraz w konkursach organizowanych na portalach społecznościowych artystów.
Mastercard Music – przestrzeń do słuchania i patrzenia
Do tej pory projekt Mastercard Music skupiał się głównie na inspirowaniu procesu kreacji, tworzeniu nieoczywistych duetów. Tegoroczna, trzecia edycja to już nie tylko muzyka. To także innowacyjna, immersyjna przestrzeń stworzona w nowopowstałym MELT museum. Przez dwa tygodnie fani artystów i nowego singla oraz niestandardowego wykorzystania technologii będą mogli zanurzyć się w niezwykły świat muzycznych i wizualnych doznań karmiąc nimi wszystkie zmysły. Czeka na nich dziewięć autorskich instalacji multimedialnych i audiowizualnych prac stworzonych przez studio MELT IMMERSIVE.
– W Mastercard stawiamy sobie za cel wspieranie ludzi w rozwijaniu ich pasji. Wiemy, że muzyka ma moc jednoczenia ponad podziałami i cieszę się, że w ramach Mastercard Music, pokazujemy, jak pięknie można porozumiewać się mimo odmienności i różnic – udowadniamy, że to uniwersalny język komunikacji. Tegoroczny duet jest już trzecim, który prezentujemy i jestem niezmiernie dumny z tego, że te wyjątkowe, nietypowe połączenia artystów cieszą się tak dużą popularnością. Zwłaszcza dziś ważne jest byśmy znajdowali siłę w tym, co nas różni. Cieszę się, że jako marka możemy kreować i zaskakiwać, wywołując emocje. W tym roku idziemy krok dalej i do wyrazu artystycznego dodajemy nowoczesne technologię – zachęcam do odwiedzenia stworzonej przez nas przestrzeni w MELT museum, oderwania na chwile od rzeczywistości i przeżycia kilku bezcennych chwil – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Specjalne nagrody przygotowane zostały dla uczestników Programu Mastercard Bezcenne Chwile. Będą oni mogli skorzystać z unikalnej okazji zdobycia biletów na koncert duetu, poprzedzający go meet&greet z artystami, bilety do immersyjnej strefy Mastercard Music oraz kolekcjonerskich winyli z utworem oraz wersją instrumentalną piosenki.
Kampania Mastercard Music
Kampania promująca kolejną odsłonę projektu Mastercard Music i singiel „Lustro” rusza 18 sierpnia 2023 r. 15 i 30-sekundowe spoty, w którym wystąpili Bedoes 2115 i Dawid Kwiatkowski będą emitowane w kanałach telewizyjnych z portfolio Grupy TVN i Polsat oraz w mediach społecznościowych. Zaplanowane zostały również działania w internecie i stacjach radiowych.
Do współpracy przy produkcji muzycznej i bieżących relacjach z artystami zaproszono agencję high&, producentem muzycznym został Piotr Kujda. Bedoesa 2115 reprezentuje Universal Music i Label 2115, a Dawida Kwiatkowskiego DB4 Management. Produkcją teledysku i spotów reklamowych zajął się dom produkcyjny Film Produkcja, a całość wyreżyserował Alan Willmann. Sesję zdjęciową zrealizował Paweł Fabijański. Koncert oraz Strefę Mastercard Music organizuje agencja MELT IMMERSIVE.
PS Pezet i Natalia Szroeder w utworze „Jeden świat” w ramach platformy Mastercard Music
W ubiegłym roku w ramach Mastercard Music współpracowali ze sobą Pezet i Natalia Szroeder, a efektem ich działań był singiel „Jeden świat”.
PS 2 Trackvertising, czyli jak teledysk staje się reklamą
Muzyka i marketing to zgrany duet. Nieraz za sukcesem reklamy stoi właśnie chwytliwa melodia. Czasem jednak krótki spot z muzyką w tle to za mało, by na długo wpisać się w świadomość odbiorców. Dlatego marki sięgają po trackvertising, zacierając granice między reklamą a teledyskiem.