W najbliższą niedzielę, 15 stycznia, po raz piąty z rzędu Mastercard będzie wspierać Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zachęcając do tego również wszystkich Polaków. Firma zorganizuje akcję na Twitterze i na Instagramie, w ramach której będzie przekazywać datki za wpisy użytkowników z hashtagiem #MastercardGrazWOSP. Ponadto, we współpracy z Bankiem Pekao S.A. wyposaży wolontariuszy WOŚP w zbliżeniowe terminale płatnicze. Będzie także sponsorem „Światełka do nieba” i wesprze finansowo aukcje Allegro na rzecz Orkiestry. Pieniądze zebrane podczas tegorocznego, jubileuszowego Finału zostaną przeznaczone na ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz zapewnienia godnej opieki medycznej seniorom.
W dniu Finału Mastercard przeprowadzi czwartą już edycję akcji specjalnej w mediach społecznościowych, pod hasłem „Mastercard gra z WOŚP”. W tym roku, po raz pierwszy, pojawi się ona nie tylko na Twitterze, ale również na Instagramie. Za wpis każdego unikalnego użytkownika opublikowany 15 stycznia 2017 r. w jednym z tych kanałów społecznościowych, oznaczony hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, firma przekaże datek na konto Fundacji. W przypadku Twittera wartość donacji wyniesie 5 zł za wpis, a w przypadku Instagrama – 1 zł za zdjęcie. W ubiegłych latach w efekcie tej akcji Mastercard przekazał Fundacji łącznie ponad 465 tysięcy złotych.
Zobacz również
Współpracując z Fundacją WOŚP i Bankiem Pekao S.A., Mastercard umożliwi też darczyńcom przekazywanie datków za pomocą transakcji zbliżeniowych kartami płatniczymi oraz telefonami. Wyposażonych w zbliżeniowe terminale płatnicze wolontariuszy będzie można spotkać w ponad 70 miastach w całej Polsce. Będą oni wyraźnie oznaczeni, ubrani w koszulki z napisem „Zbliż się do Orkiestry”, a ponadto będą mieć ze sobą identyfikator 25. Finału, tradycyjną puszkę oraz naklejki z sercem WOŚP.
Podobnie jak w poprzednich latach, Mastercard pokryje też koszty pokazu sztucznych ogni, tzw. „Światełka do nieba”, podczas finałowego koncertu WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie. Dzięki temu centralne wydarzenie 25. Finału dostarczy uczestnikom jeszcze więcej bezcennych wrażeń.
Ponadto, w ramach aktywacji „Miej gest – pokaż serce”, Mastercard będzie zachęcał do robienia zdjęć ukazujących gest serca, oznaczania ich hashtagiem „MastercardGrazWOŚP” i wrzucania na swoje kanały społecznościowe. Wybrane zdjęcia od czwartku do niedzieli (12-15 stycznia) będą wyświetlane na dużym telebimie znajdującym się w miasteczku WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Mastercard wspiera również finansowo aukcje Allegro na rzecz WOŚP, pokrywając koszty transakcji za przedmioty, które zostaną kupione i opłacone kartami Mastercard lub Maestro. Dzięki temu osoby wystawiające przedmioty z niezwykłą historią na aukcje.wosp.org.pl nie ponoszą żadnych kosztów związanych z obsługą transakcji kartami Mastercard.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Największa siła Orkiestry polega na tym, że łączy ona Polaków wokół szlachetnego celu. Dlatego nasze działania również służą temu, żeby budować społeczność darczyńców, zachęcać ich do zaangażowania i ułatwiać im wspieranie WOŚP. Dzięki Mastercard można zrobić to płacąc zbliżeniowo, jeśli w kieszeni nie mamy gotówki, a nawet bez wychodzenia z domu, publikując odpowiedni wpis w mediach społecznościowych” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. „W dniu 25. Finału życzę Orkiestrze, żeby uczyła nas wszystkich zaangażowania społecznego, nie tylko przez następne ćwierćwiecze, ale do końca świata i o jeden dzień dłużej. Mam nadzieję, że wsparcie Mastercard pomoże WOŚP realizować ten cel” – dodaje Ciołkowski.
Firma Mastercard wspiera Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nie tylko w czasie Finałów, ale przez cały rok. Jest partnerem Przystanku Woodstock oraz współfundatorem 150 tysięcy apteczek pierwszej pomocy, rozdawanych uczniom szkół uczestniczących w programie „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Donacje dla Fundacji przez cały rok mogą przekazywać też posiadacze kart Mastercard lub Maestro uczestniczący w programie Priceless Specials, przeznaczając na jej rzecz punkty zebrane w ramach programu. Jak dotąd Orkiestra zyskała w ten sposób ponad 50 tysięcy złotych.