Za pomocą nowej inicjatywy pod hasłem „Creatable World” firma Mattel chce przełamać pewne schematy i stereotypy. Dostępne w ramach nowej kolekcji słynne lalki pozbawione zostały charakterystycznych dla danej płci cech – pełnych ust, czy długich rzęs w przypadku Barbie oraz szerokich ramion w stylu Kena.
Dzięki takiemu zabiegowi każda lalka może w mgnieniu stać się zabawką płci żeńskiej, męskiej lub też żadnej konkretnej. Co więcej, każda Barbie dostępna jest również w kilku odcieniach kolorów skóry i występuje w zestawie z różnymi ubraniami. W ten sposób firma Mattel zachęca, by „męskie” lalki ubierać w kobiece ubrania i na odwrót.
Zobacz również
PS
Barbie i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) nawiązały współpracę, której celem jest inspirowanie dziewczynek do poznawania nauk ścisłych, a w przyszłości do wstępowania w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu.
PS2
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Już jesienią tego roku firma Mattel wprowadzi do sprzedaży lalki Barbie na wózku inwalidzkich oraz z protezą nogi. Tym samym marka chce zredefiniować definicję kobiecego piękna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS3
W marcu br. firma Mattel świętowała urodziny najsłynniejszej lalki na świecie – Barbie – która już od 60 lat inspiruje dziewczynki, zachęcając do wiary w swój nieograniczony potencjał oraz do spełniania marzeń.