TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

McDonald’s sprzedaje swój biznes w Rosji

McDonald’s sprzedaje swój biznes w Rosji
Już nie tyle czasowe zawieszenie działalności, ale zupełne wycofanie się z niej. Taka decyzja zapadła ze strony popularnej sieci fast food, której podróbki już teraz funkcjonują na terenie Rosji.
O autorze
1 min czytania 2022-05-17

W związku z tym, że Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego Rosji zniosło ograniczenia w korzystaniu z własności intelektualnej dla szeregu towarów, w Rosji szybko zaczęły pojawiać się podróbki popularnych marek. W ten sposób państwo rządzone przez Putina zamierza wypełnić braki towarowe i te związane z dostępem do technologii.

Rosjanie chcieli m.in. zastąpić sieć McDonald’s własnym Wujkiem Wanią, ale franczyzobiorcy najczęściej po prostu dalej działali pod szyldem amerykańskiej marki  – oczywiście bezprawnie, bo w marcu sieć całkowicie zawiesiła działalność na terenie kraju.

Teraz okazuje się, że McDonald’s podjął decyzję o całkowitym wycofaniu się z Rosji po ponad 30 latach działania na tamtejszym rynku. Firma rozpoczęła proces sprzedaży swoich aktywów  i aktualnie szuka lokalnego inwestora. Powodem wycofania się amerykańskiego giganta jest atak na Ukrainę. 

– Kryzys humanitarny spowodowany wojną na Ukrainie oraz nieprzewidywalne warunki gospodarcze doprowadziły McDonald’s do wniosku, że dalsze prowadzenie działalności w Rosji nie jest już możliwe – czytamy w komunikacie marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Amerykańska sieć miała w Rosji przed wojną w Ukrainie ok. 850 lokali. Jak podaje agencja Reuters, z związku z tą decyzją McDonald’s pracę straci około 62 tys. osób. Wielu komentatorów mówi, że jest to ostateczny symbol zamknięcia się Rosji, która 30 lat temu z entuzjazmem otwierała pierwszą restaurację McDonald’s w Moskwie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się