Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie

McDonald’s stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Big Mac” w Europie
Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.
O autorze
0 min czytania 2019-01-28

zdjęcie: depositphotos.com

W 2017 roku w Europejskim Urzędzie Własności Intelektualnej irlandzka sieć fast-foodowa Supermac’s złożyła wniosek o cofnięcie firmie McDonald’s prawa do nazw handlowych Big Mac i Mc. Irlandzka marka zarzuciła amerykańskiej sieci, że „trzyma te znaki towarowe jako broń w walce z konkurencją”.

Europejski Urząd Własności Intelektualnej rozpatrzył wniosek i stwierdził, że McDonald’s nie powinien mieć wyłączności na nazwę handlową „Big Mac” w Europie. Zgodnie z tym wyrokiem Supermac’s, który planuje rozpoczął działalność na rynku europejskim, będzie mógł wykorzystywać znak towarowy „Big Mac” na swoich produktach.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

McDonald’s zapowiedział już odwołanie od tej decyzji.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się