W amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych pojawiło się aż 10 wniosków złożonych przez McDonald’s, które zapowiadają, że sieć, idąc śladem wielkich marek, wkracza do metaverse. Ten krok nie oznacza wprowadzenia do sprzedaży wyłącznie produktów w cyfrowej postaci. Wirtualna restauracja prawdopodobnie będzie mogła obsługiwać dostawy posiłków do domu, po złożeniu zamówienia online.
Zobacz również
Co ciekawe, oprócz wirtualnej restauracji czy cyfrowych produktów, jeden ze znaków towarowych dotyczy „wirtualnych koncertów i innych wydarzeń”, prawdopodobnie obejmujących markę McCafé. Przypomnijmy, że niedawno Warner Music Group zapowiedział stworzenie „pierwszego świata o tematyce muzycznej w metaverse”, w którym zaprezentuje koncerty i muzyczne doświadczenia.
– Pomyśl o tym w ten sposób… spędzasz czas w metawersie i jesteś głodny. Nie musisz odkładać zestawu słuchawkowego. Wchodzisz do McDonald’s i składasz zamówienie. Chwilę później dotrze ono do twoich drzwi – wyjaśnił Josh Gerben, prawnik zajmujący się znakami towarowymi, którego firma codziennie śledzi nowe zgłoszenia dotyczące tych oznaczeń.
McDonald’s is headed to the metaverse. The company has filed 10 (TEN!) trademark applications indicating it plans to offer „a virtual restaurant featuring actual and virtual goods” and „operating a virtual restaurant featuring home delivery.”#Mcdonalds #Metaverse pic.twitter.com/J9pK7EK9nl — Josh Gerben (@JoshGerben) February 9, 2022
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Według Garbena, zatwierdzenie złożonych przez McDonald’s znaków towarowych chroniłoby koncept sieci w metaverse. Uważa też, ze jest to naturalny kierunek, jaki obierają największe marki na rynku.
– Myślę, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy każda marka, o której pomyślisz, dokona zgłoszeń. Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał być kolejnym Blockbusterem i po prostu całkowicie zignorować nadchodzącą nową technologię – powiedział Gerben w rozmowie z Forbes.
Prawnik podkreśla, że złożone wnioski zapewne zostaną zatwierdzone, jednak proces ich weryfikacji powinien zająć około dziewięciu miesięcy. Zatem pojawienie najpopularniejszej sieci fast foodów w metaverse może nastąpić jeszcze w tym roku.
PS
McDonald’s nie pierwszy raz zamierza oferować jedzenie w cyfrowej postaci. Z okazji 40. rocznicy pojawienia się w ofercie sieci kanapki McRib, przywrócono tę pozycję w postaci NFT.
PS 2
Łączenie rzeczywistości ze światem wirtualnym pojawiło się także na rynku nieruchomości. Pierwsza na świecie rezydencja „MetaReal” to osiadłość w Miami, która będzie miała swój wirtualny odpowiednik.