Wkroczenie branży muzycznej do świata metaverse zaingurował już w minionym roku czterodniowy „Metaverse Festival” organizowany przez Decentraland. Podczas wirtualnego wydarzenia muzycznego gwiazdy wystąpiły w postaci awatarów, a za zakupy na festiwalu można było zapłacić cyfrowymi walutami.
Zobacz również
Do metawersum postanowił wkroczyć również Warner Music, właściciel wielu popularnych wytwórni muzycznych, takich jak Atlantic, Warner Records, Elektra i Parlophone. Gigant muzyczny zapowiedział, że pójdzie o krok dalej i jeszcze w tym roku stworzy park rozrywki i wirtualną salę koncertową w Sandbox, platformie metaverse. Tym samym WMG zapewni fanom dostęp do koncertów i „muzycznych doświadczeń” z udziałem największych gwiazd.
– Te wciągające doświadczenia pozwolą artystom Warner Music nawiązać kontakt ze swoimi fanami, a także dotrzeć do globalnej społeczności The Sandbox i generować nowe źródła przychodów i nowe formy wirtualnej rozrywki – zapowiada WMG.
– Kształtujemy The Sandbox jako fajne miejsce rozrywki, w którym twórcy, fani i gracze mogą cieszyć się pierwszymi w swoim rodzaju wciągającymi przeżyciami i być bliżej swoich ulubionych artystów muzycznych poprzez NFT” – dodaje Sebastien Borget, COO i współzałożyciel The Sandbox .
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach współpracy The Sandbox będzie również organizatorem wyprzedaży „LAND-ów”, czyli wirtualnych nieruchomości sąsiadujących z zakątkami w metaversum, gdzie będą odbywały się festiwale Warner Music. Sprzedaż rozpocznie się w marcu.
– W LAND będziemy rozwijać trwałe, wciągające doświadczenia z muzyką, które przeciwstawiają się prawdziwym ograniczeniom i pozwalają naszym artystom i ich fanom angażować się jak nigdy dotąd – powiedziała Oana Ruxandra, chief digital officer i EVP, business development w Warner Music Group.
PS
ONE Sotheby’s zbuduje pierwszą na świecie rezydencję „MetaReal”. Posiadłość w Miami będzie miała swój wirtualny odpowiednik, dzięki czemu jej właściciel będzie mógł zapraszać na spotkania i imprezy gości z całego świata.
PS 2
Entuzjazmu w związku z rosnącą popularnością metawersu nie podziela Elon Musk. Właściciel Tesli skrytykował pomysł Marka Zuckerberga, twierdząc, że metaverse nie sprawdzi się w przyszłości.