Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

McDonald’s w metaverse. Sieć otworzy wirtualną restaurację z dostawą do domu

McDonald’s w metaverse. Sieć otworzy wirtualną restaurację z dostawą do domu
McDonald’s złożył wniosek o 10 znaków towarowych obejmujących m.in. „prowadzenie wirtualnej restauracji oferującej rzeczywiste i wirtualne towary", w tym NFT, a także dostawę do domu rzeczywistych produktów zamówionych w metawersie.
O autorze
1 min czytania 2022-02-11

W amerykańskim Biurze Patentów i Znaków Towarowych pojawiło się aż 10 wniosków złożonych przez McDonald’s, które zapowiadają, że sieć, idąc śladem wielkich marek, wkracza do metaverse. Ten krok nie oznacza wprowadzenia do sprzedaży wyłącznie produktów w cyfrowej postaci. Wirtualna restauracja prawdopodobnie będzie mogła obsługiwać dostawy posiłków do domu, po złożeniu zamówienia online.

Co ciekawe, oprócz wirtualnej restauracji czy cyfrowych produktów, jeden ze znaków towarowych dotyczy „wirtualnych koncertów i innych wydarzeń”, prawdopodobnie obejmujących markę McCafé. Przypomnijmy, że niedawno Warner Music Group zapowiedział stworzenie „pierwszego świata o tematyce muzycznej w metaverse”, w którym zaprezentuje koncerty i muzyczne doświadczenia.

– Pomyśl o tym w ten sposób… spędzasz czas w metawersie i jesteś głodny. Nie musisz odkładać zestawu słuchawkowego. Wchodzisz do McDonald’s i składasz zamówienie. Chwilę później dotrze ono do twoich drzwi – wyjaśnił Josh Gerben, prawnik zajmujący się znakami towarowymi, którego firma codziennie śledzi nowe zgłoszenia dotyczące tych oznaczeń.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Według Garbena, zatwierdzenie złożonych przez McDonald’s znaków towarowych chroniłoby koncept sieci w metaverse. Uważa też, ze jest to naturalny kierunek, jaki obierają największe marki na rynku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Myślę, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy każda marka, o której pomyślisz, dokona zgłoszeń. Nie sądzę, aby ktokolwiek chciał być kolejnym Blockbusterem i po prostu całkowicie zignorować nadchodzącą nową technologię – powiedział Gerben w rozmowie z Forbes. 

Prawnik podkreśla, że złożone wnioski zapewne zostaną zatwierdzone, jednak proces ich weryfikacji powinien zająć około dziewięciu miesięcy. Zatem pojawienie najpopularniejszej sieci fast foodów w metaverse może nastąpić jeszcze w tym roku.

PS
McDonald’s nie pierwszy raz zamierza oferować jedzenie w cyfrowej postaci. Z okazji 40. rocznicy pojawienia się w ofercie sieci kanapki McRib, przywrócono tę pozycję w postaci NFT.

PS 2
Łączenie rzeczywistości ze światem wirtualnym pojawiło się także na rynku nieruchomości. Pierwsza na świecie rezydencja „MetaReal” to osiadłość w Miami, która będzie miała swój wirtualny odpowiednik.