Mediahub wraz z Instytutem Badawczym Pollster zrealizował pogłębione, reprezentatywne badanie na próbie 1300 młodych Polaków z pokolenia Z. Już 19 października o godz. 11.00, podczas webinaru i premiery raportu „Generacja Z – rzeczywistość młodych w kontrze do utrwalonych stereotypów”, eksperci Mediahub odpowiedzą na najważniejsze pytania na temat tego pokolenia, które stawiają sobie dziś marki i świat.
Od kiedy coraz więcej osób z generacji Z staje się dorosła, ich wspólny głos ma coraz większą siłę na całym świecie. Najstarsi członkowie tego pokolenia w tym roku kończą 27 lat i stają się coraz bardziej atrakcyjnymi konsumentami. Wielu ekonomistów przewiduje, że dochody pokolenia Z lada chwila przewyższają dochody milenialsów.
Zobacz również
Znani również jako pokolenie „TikToka”, byli dotąd przedstawiani jako głęboko zaangażowani w dokonywanie wyborów zgodnych z ich wartościami. Często te wybory stawiają zdrowie planety na pierwszym miejscu i obejmują ograniczanie konsumpcji, zmniejszenie śladu węglowego, wspieranie małych i lokalnych firm oraz wymianę a nie kupowanie nowych – produktów. Żadne pokolenie przed nimi nie wykazywało takiego samego powszechnego zaangażowania w jakiekolwiek problemy społeczne, odkąd Boomers protestowali przeciwko wojnie w Wietnamie na przełomie lat 60. i 70. XX wieku.
Ale to z pewnością nie cała prawda o Gen Z i nasze badanie pomoże rozwikłać ich zagadkę. W ilościowej, a potem jakościowej części badania zadaliśmy przedstawicielom Gen Z ponad 100 pytań – m.in. o to jak postrzegają swoją płeć, życie, pracę, najważniejsze relacje społeczne. Podobnie jak wiele marek byliśmy także ciekawi jaki mają do nich stosunek, jak podchodzą do pieniędzy i zakupów oraz czy TikTok jest dla nich taki „hot”. Odpowiedzi przyniosły naprawdę wiele zaskoczeń, którymi podzielimy się podczas webinaru – mówi Damian Borowiec, media&creative strategist z domu mediowego Mediahub.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W badaniu Mediahub, które rzuci nowe światło na charakter i siłę nabywczą Gen Z, przebadano młodych urodzonych po 1998 a między 2006 rokiem z 341 miast, ale co ważne także z 275 wsi w całej Polsce. Partnerem mediowym raportu jest Grupa RMF.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zapisz się na wydarzenie TUTAJ.