TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mediapanel – nowe jednoźródłowe badanie cross-mediowe

Gemius, Polskie Badania Internetu oraz Komitet Badań Radiowych uruchomiły nowe badanie obejmujące pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia – Mediapanel.
O autorze
2 min czytania 2020-10-07

Pierwsze wyniki udostępniono 2 października i obecnie publikowane są codziennie w nowoczesnym, intuicyjnym interfejsie online, który umożliwia analizę danych dla dowolnych okresów. Mediapanel jest pierwszym badaniem w Polsce, które prezentuje wspólny potencjał kluczowych mediów – internetu, radia i telewizji – a także poziom ich konsumpcji w domu i poza miejscem zamieszkania. Wystandaryzowane wskaźniki, wspólne dla wszystkich typów mediów, pozwalają dokonywać kompleksowych analiz cross-mediowych.

Badanie internetu, będące integralną część badania Mediapanel, jest realizowane według nowej ulepszonej metodologii. Dotychczasowi użytkownicy badania Gemius/PBI mają dostęp do danych w nowym interfejsie. Aktualny standard radiowy – Radio Track – realizowany na zlecenie KBR przez Kantar Polska, w badaniu jednoźródłowym pełni rolę badania założycielskiego. Natomiast cross-mediowe badanie Gemius, wykorzystujące pasywny pomiar telewizji oraz radia, realizowany za pośrednictwem mierników osobistych (smartfony z innowacyjnym oprogramowaniem pomiarowym), dostarcza informacji na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.

Mediapanel prezentuje dane cross-mediowe w podziale na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio. Treści objęte badaniem są dodatkowo klasyfikowane jako redakcyjne (editorial) lub komercyjne (commercial). Docelowo w wynikach Mediapanel uwzględniony zostanie również pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo w internecie.

– Jako PBI uczestniczymy w tym projekcie, bo rozumiemy potrzeby rynku i marketerów związane z rozwojem badań mediowych w Polsce. Zdajemy sobie sprawę, że badania internetu są też najbardziej skomplikowanymi projektami badawczymi, wymagając nieustannego rozwoju i inwestycji. Jednocześnie internet jest według raportów rynkowych najbardziej wszechstronnym medium reklamowym. W naszym badaniu widowni internetowej dysponujemy także największym panelem badawczym w porównaniu z innymi badaniami mediów na polskim rynku. To zdecydowało, że uruchomiliśmy wraz z KBR i Gemius pomiar współkonsumpcji mediów – mówi Paweł Laskowski, prezes zarządu PBI.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Naszym wspólnym celem jest dostarczenie obecnym i potencjalnym reklamodawcom jak najszerszego dostępu do danych na temat współkonsumpcji mediów, by każdy marketer był w stanie zaplanować jeszcze skuteczniejszą i efektywniejszą kampanię opartą o telewizję, internet i radio. Radio, oprócz tego, że świetnie sprawdza się jako wiodące medium w kampaniach reklamowych, doskonale uzupełnia aktywności telewizyjne i internetowe, zwiększając zasięgi i jednocześnie obniżając koszty dotarcia. Badanie słuchalności radia jest jednym najtrudniejszych elementów pasywnego pomiaru panelowego. Przede wszystkim ze względu na słuchanie w wielu miejscach, bardzo często poza domem i w różnych warunkach akustycznych. Wspólnie z Gemiusem, którego doświadczenie i know-how badawcze w tym zakresie jest bardzo duże, KBR będzie współpracować nad pełnym wykorzystaniem technologii, rozwiązaniem wszelkich problemów związanych z trudnościami w pomiarze radia. Planujemy korzystać także z doświadczeń z innych rynków, gdzie został wprowadzony lub jest testowany pomiar pasywny – Mariusz Gołda, dyrektor marketingu w Grupie RMF, członek KBR.

– Nowe badanie, które zaprezentowaliśmy rynkowi, to krok milowy w sposobie pomiaru mediów w Polsce. Mediapanel jest odpowiedzią na wielokrotnie sygnalizowaną przez wydawców, reklamodawców i domy mediowe potrzebę kompleksowego, jednoźródłowego pomiaru mediów, który obejmie zarówno internet, jak i radio i telewizję. Jestem dumny, że rozwijana przez Gemius metodologia pasywnego pomiaru mediów znalazła uznanie najważniejszych organizacji branżowych – PBI i KBR – co przełożyło się na ich strategiczny udział w tym projekcie. Ich zaangażowanie w nowe przedsięwzięcie jest gwarantem najwyższej jakości danych internetowych i radiowych, które od 2 października dostarczamy użytkownikom – komentuje Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się