Celem Meta jest wsparcie reklamodawców na każdym etapie ich pracy – od poprawy wydajności reklam, poprzez tworzenie wariantów poszczególnych kreacji, aż po częściową automatyzację procesu tworzenia reklam.
Gen AI: generowanie obrazów
Użytkownicy mogą już tworzyć kompletne warianty kreacji reklamowej, wykorzystując oryginalną grafikę. Dzięki temu możliwe jest także nakładanie tekstu na grafiki, generowanie nowych teł do zdjęć produktowych oraz rozszerzanie obrazów, aby lepiej pasowały do poszczególnych przestrzeni reklamowych. Przykładowo, gdy firma produkująca kawę ziarnistą będzie chciała wykorzystać w reklamie zdjęcie parującej filiżanki kawy, będzie mogła także skorzystać z Gen AI, które przygotuje inne wariacje kreacji. Może to być na przykład zmiana scenerii w tle na piękny wiejski krajobraz albo zmodyfikowanie wyglądu samej filiżanki. Funkcja jest już stopniowo udostępniana użytkownikom, a w nadchodzących miesiącach Meta udostępni także możliwość dodawania podpowiedzi tekstowych (promptów), które pomogą silnikowi AI w dokładniejszym tworzeniu kreacji.
Zobacz również
Możliwe jest już również nakładanie tekstu na obrazy (jak na razie dostępne jedynie w języku angielskim). Użytkownicy mogą wybierać spośród kilkunastu najpopularniejszych krojów pisma. Dodatkowo, funkcja rozszerzenia obrazu, umożliwiająca płynne dostosowywanie kreacji do różnych formatów reklamowych, jest już dostępna w aktualnościach (Feed) i rolkach na Facebooku i Instagramie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Inwestycje Meta w rozwiązania napędzane sztuczną inteligencją skierowane do reklamodawców pozwoliły Casetify skupić się przede wszystkim na bardziej kreatywnej i strategicznej pracy, m.in. na budowaniu kreatywnej strategii dywersyfikacji. W dalszym ciągu wykorzystujemy znaczącą część naszego budżetu reklamowego ze wsparciem narzędzi takich jak kampanie zakupowe Advantage+, a gdy niedawno przetestowaliśmy funkcję generowania tła GenAI, zauważyliśmy 13% wzrost zwrotu z wydatków na reklamę. Rozwiązania Meta napędzane generatywną AI pozwalają firmom na szybkie tworzenie reklam i optymalizowanie ich wydajności dzięki katalogowi Advantage – mówi Wesley Ng, założyciel i CEO Casetify.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gen AI: generowanie tekstu
Teraz funkcja generowania tekstu jest w stanie stworzyć nie tylko tekst podstawowy, lecz także warianty nagłówka reklamowego. Testowana jest także możliwość odzwierciedlania stylu komunikacji danej marki przy generowaniu tekstów przez AI, poprzez wskazywanie kluczowych punktów sprzedaży i analizę poprzednich kampanii. Nowe funkcje są odpowiedzią na potrzeby marketerów oczekujących bardziej autentycznych i zróżnicowanych propozycji generowanego tekstu.
Narzędzie opracowywane jest z wykorzystaniem Meta Llama 3, kolejnej generacji dużego modelu językowego (large language model), który otworzy nowe możliwości zwiększania skuteczności reklam.
Funkcje GenAI są wdrażane stopniowo, a udostępnienie ich użytkownikom na całym świecie nastąpi do końca tego roku.
Centralizacja funkcji generatywnej AI w ramach katalogu Advantage+
Wszystkie udoskonalone funkcje GenAI oraz te, które były dotychczas dostępne, będą zebrane w Menedżerze Reklam w ramach Materiałów reklamowych Advantage+. Dzięki umieszczeniu wszystkich funkcji generatywnej sztucznej inteligencji w jednym miejscu, marketerzy będą mogli łatwiej obserwować korzyści płynące z automatyzacji i wykorzystania AI. Oznacza to szybsze tworzenie reklam i lepszą wydajność.
Oprócz narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji niedawno zaktualizowano kilka produktów Meta Advantage, z których można korzystać już dziś:
- Optymalizacje kreatywne Advantage+: funkcja optymalizuje reklamy wideo pod kątem wyświetlania ich w Rolkach na Instagramie i Facebooku – dostosowuje kreację do formatu 9:16 oraz pozwala na drobne poprawki wizualne.
- Katalog reklam Advantage+: wyświetla rekomendacje produktów osobom na podstawie ich zainteresowań. Reklamodawcy oprócz statycznych kreacji mogą od teraz także dodawać markowe treści wideo lub filmy demonstracyjne. W zeszłym roku funkcja ta była w fazie testów, a dziś udostępniamy możliwość tworzenia dynamicznych i spersonalizowanych filmów reklamowych użytkownikom na całym świecie.
- Materiały reklamowe Advantage+ z reklamami katalogu Advantage+: reklamodawcy mogą teraz dodać główne zdjęcie lub wideo (tzw. „hero” image) do ich reklamy katalogowej, a Meta AI wyświetli użytkownikom najlepsze produkty z katalogu w celu zwiększenia wydajności kampanii. Marketerzy mogą skorzystać z narzędzia po kliknięciu opcji „dodaj elementy katalogu” (add catalog items) pod kreacją Advantage+ w Menedżerze Reklam.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Meta wprowadza dodatkowe języki europejskie dla filtra asortymentu
Meta ogłasza rozszerzenie możliwości kontroli filtrów asortymentu o obsługę dodatkowych języków, w tym polskiego, włoskiego, szwedzkiego, urdu, hindi i 11 innych języków używanych w Azji Południowo-Wschodniej, które są dostępne już od dzisiaj.
PS2 AI z ludzkim pierwiastkiem: wszystko, co potrzebne do unowocześnienia marketingu
Przestań wykonywać nużące i powtarzalne zadania i pójdź w stronę inteligentnej kreatywności. Dowiedz się, jak połączyć AI z czynnikiem ludzkim, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. Wypowiada się Angie Gifford z Meta.