Meta, wcześniej znana jako Facebook, poinformowała o nowych zasadach dotyczących umieszczania reklam w swoich aplikacjach. Reklamodawcy nie będą mieli możliwości kierowania reklam do użytkowników w oparciu o tzw. „wrażliwe kryteria”, czyli informacje związane z rasą, pochodzeniem etnicznym, przynależnością polityczną, orientacją seksualną, religią czy zdrowiem.
Zmiana w polityce reklamowej wejdzie w życie 19 stycznia 2022 roku i będzie obowiązywała wszystkich reklamodawców zamieszczających treści promocyjne w mediach społecznościowych należących do Meta, czyli na Instagramie, Facebooku i Messengerze. Meta wyjaśnia, że planowane zmiany mają na celu ograniczenie nadużywania dostępnych dotąd narzędzi targetowania.
Zobacz również
– Dotarło do nas wiele obaw ekspertów, że takie opcje kierowania reklam mogą być wykorzystywane w sposób, który prowadzi do negatywnych doświadczeń osób z niedostatecznie reprezentowanych grup – powiedział Graham Mudd, wiceprezes ds. marketingu produktów w Meta.
Mudd podkreślił, że decyzja o usunięciu dotychczasowych opcji szczegółowego kierowania reklam nie była łatwa. Jednocześnie zapewnił, że firma ma świadomość tego, że modyfikacje w polityce reklam mogą mieć negatywny wpływ na niektóre firmy czy organizacje.
– Nie był to prosty wybór i wymagał zrównoważenia sprzecznych interesów, w których istniało poparcie w obu kierunkach. Jesteśmy pewni, że możemy rozwijać nasz system reklam, aby sprostać potrzebom wszystkich, którym służymy, jednocześnie pilnie pracując nad wspieraniem jednej z najlepszych rzeczy na naszych platformach – pomagania ludziom w nawiązywaniu kontaktów i odkrywaniu firm i organizacji, na których im zależy – dodał przedstawiciel firmy Meta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Reklamodawcy nie stracą jednak możliwości kierowania reklam na podstawie kryteriów wieku, płci lub lokalizacji, czyli podstawowych informacji widniejących na profilu użytkownika.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto przypomnieć, że w ostatnim czasie Meta decyduje się na sukcesywne wprowadzanie zmian w działaniach swoich mediów społecznościowych. Niedawno firma poinformowała o nowych możliwościach wspierania twórców na Facebooku dzięki subskrypcjom. Odtąd, dzięki opłatom dokonywanym przez fanów, twórcy mogą dodatkowo zarabiać na swoich treściach. Co więcej, Facebook informuje o wspieraniu administratorów grup, wprowadzając dodatkowe opcje budowania i zarządzania swoimi społecznościami. Nowe funkcje umożliwiają tworzenie podgrup, organizowanie zbiórek pieniędzy czy łączenie narzędzi podstron i grup.
PS
Kampania #NoEasyWins pokazuje, że zakaz reklamy ukierunkowanej niesie za sobą negatywne konsekwencje zarówno dla konsumentów, małych firm, jak i wydawców.