Kilka dni temu w Regionalnym Centrum Kultury odbyła się prezentacja nowej marki Kołobrzeg. Przedstawione zostało nowe logo, a także hasło przewodnie nadmorskiej miejscowości – „Kołobrzeg. RE:GENERACJA”.
Nowa strategia miasta ma za zadanie promować Kołobrzeg, jako miasto regeneracji, zarówno w aspekcie fizyczno-psychiczno-duchowym, jak i w kontekście prowadzonych w mieście inwestycji. Celem jest także zaprezentowanie miejscowości, jako miejsce zrównoważone, przyjazne pod każdym względem dla mieszkańców oraz turystów.
Zobacz również
– Na co dzień jesteśmy zabiegani i ciężko nam odnaleźć work life balance. Szukamy odpowiedniego miejsca do regeneracji sił witalnych, które wprowadzi harmonię do naszego życia. Cenimy miejsca, które z jednej strony zbliżają nas do natury, gwarantują nam równowagę ciała i umysłu, a z drugiej zapewnią aktywny wypoczynek, dostęp do bogatej oferty gastronomicznej i tętniące życiem bulwarów. Taki wizerunek chce budować Kołobrzeg – czytamy w oficjalnej informacji na temat nowej strategii miasta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Logotyp oparty jest o motyw koła, z którym wiąże się szereg pożądanych skojarzeń, takich jak: harmonia, doskonałość czy kompletność. To również symbol inkluzywny, pozwalający na stworzenie wielopoziomowej reprezentacji dla każdego. Podkreśla nowoczesny charakter miasta oraz otwartość na wielogłosowość, która w Kołobrzegu odnajduje naturalną harmonię.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nową strategię miasta opracowała agencja Eskadra z Krakowa, a identyfikację agencja River Wood z Poznania.
PS
Po raz pierwszy w swojej historii gmina Kościelisko wprowadziła księgę znaku, która zawiera m.in. herb, logo, a także claim – „Kościelisko. Do zobaczenia. Tak wiele”.
PS2
Zaprojektowanie logo to stosunkowo proste i szybkie zlecenie. A co za tym idzie, nie powinno być drogie – tak myśli wciąż wielu przedsiębiorców. Tymczasem należy mieć świadomość, że tak naprawdę nie płaci się tutaj tylko za sam znak, ale za cały proces projektowy.
PS3
Zapytaj, z czym Twoje miasto się kojarzy, nie skupiaj się tylko na pozytywach i postaw na outdoor – tak w dużym skrócie można przedstawić receptę na skuteczny marketing miejsc. Rozważania w tym temacie należy jednak rozpocząć, od odpowiedzi na pytanie, po co miasta się reklamują?
PS4
Piękny rynek, magiczne jezioro, niezwykły pałac… tak bardzo często promujemy w naszym kraju miasta, czy regiony. Jednak skuteczny marketing miejsc nie mówi zabytkami. Pokazuje znacznie więcej. Coś, co rzeczywiście może zachwycić i przyciągnąć. I nie liczy się tu wcale wielkość – ale pomysł.