Jak co roku, na kanale Publicis Groupe pojawił się filmik z okazji nadchodzących Świąt z udziałem szefów agencji – Maurice’a Lévy’ego i Arthura Sadouna. Zamiast podsumowania sukcesów z ostatnich 12 miesięcy, w filmie „Useful Wishes” usłyszymy rozmowę na temat wirusa brodawczaka ludzkiego, znanego szerzej jako HPV.
Badania pokazują, że aż 80% aktywnych seksualnie dorosłych osób w pewnym momencie swojego życia zostaje zakażonych wirusem. Choć HPV przez wiele lat nie daje żadnych objawów, może prowadzić do rozwoju chorób nowotworowych zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Pomimo obecności wysoko skutecznej szczepionki, wirus co roku powoduje setki tysięcy przypadków zachorowań na raka, a świadomość na temat zagrożenia w wielu krajach wciąż pozostaje na bardzo niskim poziomie.
Zobacz również
Wykorzystując zasięgi swoich filmów „Wishes”, agencja postanowiła zwiększyć świadomość odbiorców na temat wirusa oraz promować przyjmowanie szczepień.
Choć spot został utrzymany w żartobliwym tonie, porusza temat bardzo ważny społecznie i szczególnie bliski dyrektorowi generalnemu Publicis Groupe. Arthur Sadoun na początku roku usłyszał bowiem diagnozę raka, który był wywołany wirusem HPV.
– Maurice, 80% dorosłych ma tego wirusa, który może powodować raka. Takiego, jakiego miałem ja – słyszymy w spocie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rozmowę dwóch szefów przerywa Michael Douglas, który pojawia się w filmie, aby zachęcać odbiorców do szczepień, a tym samym „pomóc ochronić tak dużo ludzi, jak to możliwe”. Jego obecność nie jest tu przypadkowa. W 2010 roku Douglas ogłosił, że zmaga się z nowotworem wywołanym przez wirusa brodawczaka ludzkiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Mówienie o tym jest jedynym sposobem na rozpowszechnienie informacji o znaczeniu szczepionki, która może uratować wiele istnień ludzkich – przekonuje aktor.
Film „Użyteczne życzenia” został stworzony przez Le Truc, we współpracy z Prodigious.
PS. Kampanie na temat profilaktyki raka
W Polsce wciąż powstaje niewiele akcji podnoszących świadomość na temat wirusa HPV. Nie brakuje jednak akcji zachęcających do profilaktyki raka piersi czy jąder. W specjalnym odcinku Marketingu Przegadanego przyglądamy się kampaniom profilaktyczno-edukacyjnym różnych marek.
PS2. Jeff Bridges o walce z chorobą
W kampanii „Up The Antibodies” zdobywca Oscara dzieli się swoją osobistą historią związaną z rakiem i koronawirusem oraz promuje jeden ze sposobów na podnoszenie odporności.