Czym wyróżnia się marka Honor na tle innych?
HONOR jest nowoczesną i dynamiczną marką dla młodych (również duchem) osób. Nasz slogan HONOR My World oznacza śmiałość w podejmowaniu nowych wyzwań i zachęca wszystkich młodych ludzi do kreowania własnego świata. Z myślą o dynamicznie zmieniających się potrzebach nowych generacji stawiamy na innowacyjność – szczególnie w kontekście rozwoju fotografii mobilnej. Według badania IBM fotografia jest główną formą komunikacji wśród Millenialsów (62%) oraz Generacji Z (67%). Młodzi ludzie uwielbiają robić zdjęcia i dzielić się nimi w mediach społecznościowych – dlatego ważne jest dla nas produkowanie smarfonów z doskonałymi aparatami, które wspierane są sztuczną inteligencją (jak wprowadzony ostatnio HONOR 20 Pro z serii HONOR 20). Widzimy również, że Polacy cenią długi czas pracy baterii, jakość wykonania i unikalny design. I właśnie takie smartfony im dostarczamy. Nasze plany są ambitne – dążymy do osiągnięcia 4. miejsca w udziałach rynkowych w ciągu następnych 3 lat.
Zobacz również
Wydaje się, że w porównaniu z innymi markami przeznaczacie mniejszy budżet na działania marketingowe. W jaki sposób więc udało się Wam zbudować tak silną markę?
Jesteśmy młodą marką, więc trudno oczekiwać od nas budżetu na poziomie „starych wyjadaczy”. Ważne jest dla nas racjonalne i efektywne dysponowanie środkami, które mamy. Prowadzimy stałe działania marketingowe i PR-owe. Grono fanów HONOR z dnia na dzień się powiększa, co jest dla nas największą motywacją. Nasze smartfony same dobrze się bronią – świadczy o tym chociażby sukces sprzedażowy, jaki osiągnęliśmy w Chinach. Globalnie – i lokalnie – ważne są dla nas bezpośrednie relacje z konsumentami. Zawsze wczytujemy się w opinie użytkowników na forach, podczas spotkań z mediami z uwagą słuchamy opinii dziennikarzy. Marka HONOR jest obecna również na najważniejszych wydarzeniach branżowych – w najbliższym czasie będzie można spotkać nas podczas berlińskich targów IFA.
Jak duży udział w Waszej komunikacji marketingowej mają działania związane z influencerami?
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Działania z influencerami są na stale wpisane do naszej strategii marketingowej – współprace podejmujemy zazwyczaj przy okazji wybranych premier smartfonów. Dla wspomnianych Millenialsów oraz Generacji Z – czyli naszego głównego targetu – ważna jest dodatkowa i autentyczna rekomendacja. Wybieramy do współpracy osoby, które utożsamiają się z naszymi wartościami i znają nasze produkty, dzięki czemu ich opinia jest wiarygodna. Przy okazji premiery modelu HONOR 10 Lite współpracowaliśmy z kilkunastoma influencerami. Z okazji Blue Monday przygotowaliśmy specjalną akcję z udziałem mikroinfluencerów, żeby uprzyjemnić wszystkim najbardziej depresyjny dzień w roku. Mogę też uchylić rąbka tajemnicy – planujemy długofalowe współpracę również z bardziej znanymi nazwiskami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak postrzegacie blogosferę i dziennikarzy technologicznych na tle influencerów?
Każda grupa wnosi zupełnie inną treść do wirtualnej przestrzeni. Jesteśmy marką „tech&chic”, więc zależy nam zarówno na wartościowych treściach technologicznych, jak i lifestylowych. Jesteśmy obecni zarówno na specjalistycznych portalach, kanałach technologicznych youtuberów, jak i na łamach Elle (przy okazji premiery HONOR 10 Lite odbyła się sesja wykonana naszym smartfonem) czy Vogue.
Jaki typ mediów poza mediami technologicznymi jest dla Was istotny i dlaczego?
Każdy typ mediów jest dla nas ważny – zarówno technologiczne jak i lifestylowe. Media technologiczne oczywiście stanowią ważną część, ponieważ dla wielu osób najistotniejsze są przede wszystkim parametry techniczne – chcą znać opinie liderów opinii na temat możliwości aparatu, baterii, procesorów. Dla części konsumentów dodatkowo ważne jest to czy np. na telefonie będą mogli bez żadnych problemów grać w ulubioną grę (HONOR współpracuje m.in. z Fortnite) – stąd bliskie są nam również portale gamingowe. Telefon to oczywiście nie tylko parametry. Obecnie smartfon dopełnia nasz styl i wizerunek, stał się już niemal nieodłącznym elementem, który towarzyszy nam w codziennych sytuacjach, dlatego współpraca z mediami lifestylowymi idealnie uzupełnia całą naszą komunikację.
W jaki sposób mierzycie efektywność influencer marketingu? Jakich efektów oczekujecie od tego typu działań?
Może na początku kilka słów o tym, czym kierujemy się w doborze osób do współpracy. Świat HONOR jest dynamiczny, więc chcemy, aby skupiał wokół siebie ludzi, którym codziennie chce się więcej – są autentyczni w swoich działaniach, nie boją się wyzwań. Z takimi osobami rozpoczynamy współpracę. Oczywiście analizujemy dokładnie, kim są odbiorcy influencera – zależy nam, aby wpisywali się w nasz target. Bierzemy pod lupę ich zaangażowanie pod postami. Ważny jest również wydźwięk toczonych dyskusji. Co do efektywności: zwracamy uwagę na to jak współpraca przekłada się na liczbę fanów oraz wzrost zaangażowania na naszych kanałach społecznościowych. Zależy nam na mniej formalnej relacji z fanami HONOR i przedstawieniu innowacyjnych rozwiązań naszego sprzętu w przystępny sposób. Influencer marketing traktujemy jako działanie, które niesie korzyści na wielu płaszczyznach.
Jakie inne kanały komunikacji marketingowej uważacie dziś za najskuteczniejsze, jeśli chodzi o promocję nowych technologii?
W DNA marki HONOR od zawsze był digital, dlatego mocno skupiamy się na działaniach w mediach społecznościowych, ale nie zapominamy też o akcjach niestandardowych – przy okazji premiery serii HONOR 20 we Wrocławiu stworzyliśmy mural. Obserwujcie nasze kanały społecznościowe i wypatrujcie nas w przestrzeni publicznej – na pewno nie damy o sobie zapomnieć.