Pretekstem do spotkania stało się podpisanie przez agencję WebTalk kontraktu z platformą Flexitive. Dzięki temu agencja uzyskała prawo wyłącznego partnerstwa na polskim rynku.
Flexitive – miejsce, gdzie treści tworzą się responsywnie
Platforma, z którą współpracę nawiązała agencja WebTalk, koncentruje się na dynamicznym tworzeniu contentu dla branży digital marketingu.
Zobacz również
– Bardzo często, czy to przy kampaniach tworzonych na wiele rynków, czy na potrzeby różnych mediów, placementów, a wreszcie produktów, konieczne jest stworzenie bardzo wielu reformatów, na przykład w różnych językach. Niektóre z nich różnią się od siebie o jeden piksel, a wszystko to na potrzeby poszczególnych portali horyzontalnych. Platforma Flexitive adresuje tę potrzebę i to dopiero teraz, gdy stało się to technologicznie możliwe – tłumaczy Michał Dunin.
Jak podkreśla Dyrektor Zarządzający WebTalk, software Flexitive docenią przede wszystkim agencje, które mierzą się z dużą liczbą reformatów graficznych.
– W pewnym momencie zaczęliśmy analizować kampanie bazujące na key visualach, które emitowaliśmy na wielu rynkach dla naszych Klientów. Dział R&D sprawdził, na co poświęcamy najwięcej czasu i wyszło nam, że aż 70 proc. czasu pracy przy dużych kampaniach międzynarodowych poświęcamy na reformaty. Stało się oczywiste, że to właśnie ten obszar wymaga największej optymalizacji – Michał Dunin, WebTalk.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jaka jest największa wartość kampanii DCP i tego rozwiązania?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Grafik w ramach platformy Flexitive ma do swojej dyspozycji narzędzia, które zna z takich programów jak Photoshop. W ten sposób jest w stanie dokonać zmian na grafikach, aby dostosować je do finalnych potrzeb. Część materiałów wymaga takiej ingerencji, zwłaszcza jeżeli pracujemy na wielu wersjach językowych jednocześnie. Dzięki temu możemy poświęcić więcej czasu w ramach kampanii na działania kreatywne. Wcześniej mieliśmy na tę kampanię 5 dni roboczych – to dawało nam de facto 2 dni na stworzenie key visuala i jego akceptację, a następnie 3 dni na pracę nad reformatami. Teraz jednak jesteśmy w stanie te proporcje przesunąć do 4:1, a jakość key visuali wzrasta.
Dla kogo DCP i ta technologia mogą być najbardziej efektywne?
Jednym z kluczowych kroków do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem Flexitive była decyzja o współpracy z partnerami. Dunin zauważa, że potrzeba było dużo czasu, aby dokładnie przetestować różne dostępne na rynku rozwiązania, a finalnie wybrać to, które okazało się najbardziej funkcjonalne.
– Przez pewien czas pierwsze dwie czy trzy kampanie były robione równolegle, zarówno metodą tradycyjną, jak i we Flexitive, więc mieliśmy naprawdę bezpośrednie porównanie. Mogliśmy sprawdzić, jaki jest koszt wewnętrzny, jaką cenę możemy zaoferować klientowi i ile wynosi współczynnik odrzuceń. Dzięki temu możliwa stała się kontrola jakości, więc narzędzie, jakim jest Flexitive może się okazać doskonałe do testowania dla wielu, przeważnie dużych, agencji — tłumaczy Michał Dunin.
Jaką przyszłość czeka Flexitive na polskim rynku?
– Na pewno naszą ambicją jest udostępnić to innym polskim firmom i polskim agencjom, dlatego że, jestem pewien, już korzystają z tego typu narzędzi na przykład w zachodniej Europie. Z czasem będą wdrażać je kolejne agencje i kolejne rynki, więc jeżeli mamy być konkurencyjni w ogóle jako polska branża kreatywna, my również musimy mieć dostęp do narzędzi tego typu. Na pewno niebawem powstaną narzędzia, które będą umożliwiały również mniejszym agencjom tworzenie reformatów w sposób automatyczny lub półautomatyczny.
W tworzeniu, funkcjonowaniu i wykorzystaniu wszystkich możliwości platformy Flexitive znaczącą rolę odgrywają algorytmy i nowe technologie. Jak zauważa Michał Dunin: „Jeśli to nie my wdrożymy technologię DCP, wdroży ją ktoś inny, a budżety powędrują do innych krajów”.
Więcej o Flexitive i możliwościach z nią związanych usłyszycie w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast.
PS Michał Wolfram nowym Media Directorem w agencji WebTalk
Warszawska agencja digitalowa powitała na pokładzie nowego szefa działu mediów.
PS2 Podsumowanie 2022 roku i nowa identyfikacja wizualna agencji WebTalk
Agencja WebTalk w 2022 odnotowała wzrost przychodów na poziomie 66%, powiększyła zespół o ponad 20 osób, pozyskała ok. 25 nowych klientów, poszerzyła portfolio usług digitalowych i systematycznie zwiększała obszary współpracy ze stałymi klientami.