Michał Siejak (NuOrder Group): 60% klientów odradzamy wchodzenie na Facebooka

Michał Siejak (NuOrder Group): 60% klientów odradzamy wchodzenie na Facebooka
Tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Michał Siejak, założyciel i dyrektor zarządzający agencji interaktywnej E_misja Interactive 360 i 6ix WoMM & Social Media należących do NuOrder Group, wcześniej współzałożyciel Harder&Harder.
O autorze
2 min czytania 2012-08-02

1. W marketingu internetowym najważniejsze są:

Jak w każdym marketingu – skuteczność i zwrot z inwestycji – marketing jest działaniem służebnym wobec sprzedaży, więc jeśli w określonej perspektywie czasowej nie sprzedaje, jest nic nie warty.

W wielu kategoriach Internet daje zdecydowanie najlepsze możliwości namierzania konsumentów w ostatnich fazach procesu zakupowego i umiejętne wykorzystanie tego faktu wydaje mi się jednym z najważniejszych aspektów marketingu interaktywnego z perspektywy jego efektywności.

2. Pierwsza kampania, która dodała mojej agencji skrzydeł, to…

To kampania dla marki Jacobs Krönung – z tego, co mi wiadomo pierwszy interaktywny outdoor w Polsce. Kolejne to akcja CSR „Posadź Drzewo” dla Tetrapaku – w tej akcji zalogowało się 70 tys. osób w 2 tygodnie, co ciekawe, bez jakiegokolwiek wsparcia mediowego, jedynie poprzez rekomendację.

W mojej ocenie zapoczątkowaliśmy modę na marketingowe wykorzystanie sadzenia drzew – ten pomysł użył później np. Żywiec.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

Budowanie agencji ze wszystkimi jego elementami, które należy ułożyć w spójną całość: budowaniem marki, zarządzaniem ludźmi, sprzedażą, obsługą klientów, coachingiem, wynikami finansowymi itd.

4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…

To wspomniana wcześniej kampania „Posadź Drzewo”. W jej paru edycjach posadzono łącznie ponad 500 tys. drzew. Poza tym jestem szczególnie dumny z akcji dla NIVEA „Mamy mają głos” realizowanej w mechanice „In the Name of Research”, za którą dostaliśmy globalne „Best Practice” koncernu Beiersdorf.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Podziwiam np. spójna konstrukcję marki i kampanię wprowadzającą Alior Bank. Duża, wielowątkowa rzecz, a prowadzona z godną podziwu dyscypliną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

Teoretycznie wzrost rynku usług interaktywnych, ale on moim zdaniem jest całkowicie kompensowany coraz większą fragmentacją rynku, powstawaniem mnóstwa małych podmiotów, z którymi większe, chcąc nie chcąc, w jakiś sposób muszą się zmierzyć.

Istotnym trendem jest oczywiście wzrost rynku mobilnego – już dziś, większość użytkowników smartfonów surfowanie po sieci traktuje jako podstawową funkcję tych urządzeń.


7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

Social Media rozumiane jako Facebook. Jakimś 60% naszych klientów odradzamy wchodzenie na tę platformę, przedstawiając im kalkulacje porównujące koszty i zyski związane z działaniami na tej platformie i działaniami alternatywnymi. Upraszczając zakładamy, że Facebook jest dobrą platformą głównie dla marek lifestylowych i bazujących na wizerunku.

Sami również wycofaliśmy z Facebooka budżety naszej własnej platformy brokerskiej – KursKite.pl, sprzedającej wydawało by się mocno „facebookowe” kursy kitesurfingu.

Dodatkowo wszystkie marketingowe mody takie jak Augmented Reality, QR kody czy działania w Foursquare – w moje ocenie na ich temat więcej jest artykułów i prelekcji niż przeprowadzonych akcji, w których miałyby kluczowe znaczenie.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zbudowanie relacji, która pozwala na prawdziwe doradztwo, omawianie wszystkich plusów i minusów określonych rozwiązań. Jest grupa klientów, która wręcz narzuca tego typu sposób pracy i to z nimi, siłą rzeczy osiągamy najlepsze wyniki.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Z obserwacji ludzkiego gatunku i jego zachowań, z prasy fachowej, literatury i rzadziej sztuki. Dla mnie bardzo inspirujące na wysokim stopniu ogólności są artykuły i opracowania dotyczące procesów zachodzących w społeczeństwie i jego historii, które dowodzą, że w gruncie rzeczy w tym temacie nic się nie zmienia poza mediami i technologią 😉

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

Zrobiłbym badania, pojechał tam, pogadał z przyszłymi klientami, skonstruował markę i jej bardzo wyraźną i jednoznaczną identyfikację, zbudował dystrybucję i…  sprzedawałbym im cholernie drogie, snobistyczne koszulki „wyprodukowane przez białych ludzi w Szwajcarii”… 😉

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

…zostałem do tego zmuszony 😉 Tak naprawdę zamierzam z nim mocno nadszarpnąć moje relacje, sprzedając za ok. 2 lata marki NuOrder’a, czyli E_misję i 6ix’a.