Co Was skłoniło do organizacji Ultramaratonu Magurskiego, jak zrodził się ten pomysł?
Idea Ultramaratonu Magurskiego zrodziła się po tym, jak razem z kolegą z pracy wystartowaliśmy w podobnej imprezie na południu Polski. Muszę przyznać, że bieg nie powalił nas organizacją. Zaczęliśmy myśleć, że czemu nie zrobić samemu podobnej imprezy, która będzie się wyróżniała wysokim poziomem. Wydawało nam się to wtedy bardzo łatwe do zrobienia.
Dlaczego akurat wybraliście Beskid Niski na miejsce biegu? Co wyróżnia to miejsce w Polsce?
Beskid Niski jest położony z dala od najbardziej uczęszczanych szlaków. W porównaniu do sąsiadujących i coraz częściej odwiedzanych Bieszczad, Magurski Park Narodowy, w którym rozgrywamy zawody, to oaza spokoju. Tego właśnie szukaliśmy. Miejsca, w którym naprawdę można oderwać się od codziennej, wielkomiejskiej i często szarej rzeczywistości. Połączenie dzikich gór z wymagającym sportem to najlepszy sposób na zapomnienie o codziennych problemach. Gdzie można tak się zresetować fizycznie i psychicznie jak na górskim szlaku, gdzie przez cały dzień ciężko spotkać żywą osobę?
Zobacz również
Do kogo kierowany jest bieg, kto może wziąć udział, jaka jest trudność wyznaczonych tras?
Ultramaraton Magurski to zawody dla szerokiej rzeszy biegaczy. Dla zawodników, którzy często mierzą się z dystansami kilkunasto-dwudziesto kilometrowymi mamy MaguRuna. To debiutujacy w tej edycji bieg na 20 kilometrów. Szybka trasa z kilkoma solidnymi podbiegami i zbiegami. Idealna dla początkujących górskich biegaczy. Z drugiej strony mamy dystans Ultra na 58km z pięknymi widokami o wschodzie słońca oraz bardzo wymagającą długą trasę 92 km ze stosunkowo krótkim 15 godzinnym limitem czasowym i sumą podbiegów ok 3000 metrów. Do dystansu prawie 100 kilometrów trzeba już naprawdę regularnie trenować nie tylko na płaskich ulicach miast.
Czym wyróżnia się Ultramaraton Magurski na tle innych biegów organizowanych w kraju?
To, co z całą pewnością nas wyróżnia na tle innych biegów to atmosfera. Od samego początku istnienia zawodów robiliśmy je tak, by mieć satysfakcję z dobrze zrealizowanej imprezy. Dlatego też podczas zawodów jesteśmy cały czas na mecie, zapewniamy swobodną atmosferę i staramy się, by każdy zawodnik czuł, że nam na nim zależy. Nie można też nie wspomnieć o bogatych jak na biegi górskie pakietach, w których znajdują się m.in. koszulki, buffy czy torby. Projekty gadżetów przygotowywane przez świetną graficzkę rok w rok robią furorę wśród zawodników. Uczestnicy mają też podczas imprezy zapewniony nocleg w warunkach turystycznych oraz wyżywienie w dniu zawodów.
Niezmiernie istotne z punktu widzenia branży mediowej jest także to, że mamy dużą nadreprezentację zawodników z branży. Po pierwsze, ponieważ organizatorzy pracują w domach mediowych, a po drugie zauważyliśmy na listach startowych wielu zawodników z branży reklamowej. Zarówno ze strony mediów, domów mediowych, jak i klientów. Można powiedzieć, że Ultramaraton Magurski jest najzdrowszą „mediówką”, jaką możemy sobie wyobrazić (śmiech).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak promowaliście imprezę i czy udało się znaleźć jakichś sponsorów?
Impreza wpisała się już na stałe w kalendarze biegów górskich. Od początku projektu współpracujemy ze wszystkimi liczącymi się portalami o tematyce biegowej. Pojawiają się w nich artykuły i relacje z biegu. Dodatkowo jesteśmy silnie obecni w mediach regionalnych. Na bieg przyjeżdżają zarówno fotografowie lokalnej prasy, jak i redaktorzy portali internetowych i lokalnego radia. Oczywiście nie poprzestajemy na tym i Ultramaraton Magurski pojawia się także w portalach internetowych o ogólnopolskim zasięgu zarówno w postaci wywiadów z organizatorami, jak i w kontekście informacyjnym o samym wydarzeniu biegowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Współpracujemy ze sponsorami głównie na zasadach barterowych. W dotychczasowych edycjach mieliśmy na przykład Nałęczowiankę, która zaopatrza zawodników w wodę na trasie. Współpracujemy też z Browarem na Jurze oraz Grupą Nowy Styl. Każde wsparcie barterowe pozwala przesunąć środki pieniężne na rzeczy, które musimy kupić za twardą gotówkę, jak medale, koszulki czy chociażby opłata za pomiar czasu, ubezpieczenie i obsługa medyczna. Jednocześnie nie ukrywam, że pozyskanie sponsorów jest bardzo trudne. Nie zmienia tego nawet fakt, że zawodnicy ultra to nie tylko elita wśród biegaczy, ale także w zdecydowanej większości osoby dobrze sytuowane, które dbają o zdrowy tryb życia i są zaznajomione z najnowszymi technologiami. Trudno o cenniejszą grupę dla wielu marek. Tak więc mogę na łamach NowegoMarketingu powiedzieć, że jesteśmy jak najbardziej otwarci na sponsorów!
Jak dużym zainteresowaniem cieszyły się poprzednie edycje, ile osób zgłosiło się do zawodów?
Na Ultramaratonie Magurskim regularnie stawia się ponad 200 zawodników z całej Polski. W ubiegłym roku na drugą edycję przyjechała do nas bardzo mocna stawka czołowych biegaczy Ultra. Już wtedy rozniosła się wśród biegaczy pozytywna atmosfera naszych zawodów. W tym roku mamy na chwilę obecną ponad 260 zapisanych zawodników na wszystkie trzy trasy. Zapisy trwają do sierpnia, chociaż im szybciej zawodnicy znajdą się na liście, tym lepszą cenę za pakiet startowy mogą otrzymać.
Czy uczestników czekają jakieś zmiany w porównaniu do ubiegłego roku?
Tak jak wspomniałem, dodaliśmy bieg na 20 km. Jest to bardzo istotna zmiana, która pozwoli startować w naszych zawodach szerszej grupie biegaczy. Ponadto będziemy z całą pewnością wprowadzali zmiany na samej trasie oraz na mecie zawodów. Zgłasza się do nas dużo instytucji z regionu, które chcą włączyć się w organizację biegu. Cieszymy się bardzo z tego, że Ultramaraton Magurski ma nie tylko dobry PR wśród biegaczy, ale wpłynął też na pozytywne postrzeganie biegów górskich przez lokalne instytucje.
O rozmówcy:
Michał Zawadzki
Digital Communication Manager w Havas Media
W ostatnich latach pracujący z takimi markami jak Orange, Orlen, Nationale Nederlanden, NC+, AccorHotels. Organizator Ultramaratonu Magurskiego, biegacz długodystansowy, skiturowiec, sternik morski.