TikTok na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy stał się niekwestionowanym liderem wśród serwisów społecznościowych. Portal w ostatnim czasie notuje najwyższe wzrosty liczby użytkowników i drugi raz z rzędu zyskuje tytuł najpopularniejszej aplikacji mobilnej. Nic więc dziwnego, że również marki znajdują swoje miejsce na TikToku i wykorzystują dostępne formaty reklamowe. Rosnącą popularność TikToka postanowiła wykorzystać także firma Microsoft, publikując w serwisie dość nietypowy klip.
Zobacz również
W głównej roli występuje Pan Spinacz, czyli asystent towarzyszący pakietowi Microsoft Office już od ponad 20 lat. Postać tańczy w rytm piosenki, którą wykonuje pojawiający się w teledysku mężczyzna. Melancholijny utwór opowiada o aplikacji MS Teams, nawiązując do wszystkich jej kluczowych funkcji.
Czy Microsoft wziął sobie do serca fakt, że korzystający z TikToka to wciąż w głównej mierze przedstawiciele pokolenia Z? Tańcząca postać w kostiumie spinacza, przenikające się kadry, kiczowate animacje czy dziwne obrazy w tle – w taki sposób firma postanowiła promować swój produkt.
Jaki jest efekt i czy taka promocja wpisuje się w wizerunek firmy? W sieci pojawiły się głosy, że teledysk jest żenujący, jednak z drugiej strony internauci przyznają, że sam utwór jest naprawdę dobry, a wykonanie zasługuje na uznanie. Spory entuzjazm wzbudza sam Clippy, znany nie tylko starszym użytkownikom, ale także dzisiejszym nastolatkom.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Czy reklama przekona odbiorców do produktów Microsoft i samej aplikacji Teams, której poświęcono ten oryginalny utwór?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
@microsoft u hang up, no u hang up. #microsoftteams #workfromhome #fyp #cliptok #corporate ♬ original sound – Microsoft
PS
W ciągu zaledwie roku TikTok zakorzenił się w horyzoncie widzenia marek i marketerów jako efektywna platforma mediowa. TikTok podsumowuje rok 2021.
PS 2
Microsoft wykupił Activison Blizzard za prawie 70 mld dolarów, co stanowi największe przejęcie w historii branży gamingowej.