TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Microsoft promuje się na TikToku. Pan Spinacz tańczy do nietypowej piosenki o aplikacji Teams

Microsoft promuje się na TikToku. Pan Spinacz tańczy do nietypowej piosenki o aplikacji Teams
Microsoft zamieścił na TikToku niecodzienny teledysk promujący aplikację MS Teams. Clippy – znany asystent Office, jest głównym bohaterem spotu utrzymanego w oryginalnym klimacie, przez niektórych określanym jako… cringe. Wiele komentarzy wskazuje jednak, że utwór przypadł do gustu internautów.
O autorze
1 min czytania 2022-02-11

fot. tiktok.com/@microsoft

TikTok na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy stał się niekwestionowanym liderem wśród serwisów społecznościowych. Portal w ostatnim czasie notuje najwyższe wzrosty liczby użytkowników i drugi raz z rzędu zyskuje tytuł najpopularniejszej aplikacji mobilnej. Nic więc dziwnego, że również marki znajdują swoje miejsce na TikToku i wykorzystują dostępne formaty reklamowe. Rosnącą popularność TikToka postanowiła wykorzystać także firma Microsoft, publikując w serwisie dość nietypowy klip.

W głównej roli występuje Pan Spinacz, czyli asystent towarzyszący pakietowi Microsoft Office już od ponad 20 lat. Postać tańczy w rytm piosenki, którą wykonuje pojawiający się w teledysku mężczyzna. Melancholijny utwór opowiada o aplikacji MS Teams, nawiązując do wszystkich jej kluczowych funkcji.

Czy Microsoft wziął sobie do serca fakt, że korzystający z TikToka to wciąż w głównej mierze przedstawiciele pokolenia Z? Tańcząca postać w kostiumie spinacza, przenikające się kadry, kiczowate animacje czy dziwne obrazy w tle – w taki sposób firma postanowiła promować swój produkt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jaki jest efekt i czy taka promocja wpisuje się w wizerunek firmy? W sieci pojawiły się głosy, że teledysk jest żenujący, jednak z drugiej strony internauci przyznają, że sam utwór jest naprawdę dobry, a wykonanie  zasługuje na uznanie. Spory entuzjazm wzbudza sam Clippy, znany nie tylko starszym użytkownikom, ale także dzisiejszym nastolatkom.

Czy reklama przekona odbiorców do produktów Microsoft i samej aplikacji Teams, której poświęcono ten oryginalny utwór?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

@microsoft u hang up, no u hang up. #microsoftteams #workfromhome #fyp #cliptok #corporate ♬ original sound – Microsoft
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
W ciągu zaledwie roku TikTok zakorzenił się w horyzoncie widzenia marek i marketerów jako efektywna platforma mediowa. TikTok podsumowuje rok 2021.

PS 2
Microsoft wykupił Activison Blizzard za prawie 70 mld dolarów, co stanowi największe przejęcie w historii branży gamingowej.