Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Microsoft rozszerza współpracę z Open AI. Firma planuje kolejną inwestycję w rozwój sztucznej inteligencji

Microsoft rozszerza współpracę z Open AI. Firma planuje kolejną inwestycję w rozwój sztucznej inteligencji
Nieoficjalnie Microsoft przekaże nawet 10 mld dolarów na badania, rozwój i udostępnianie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Kolejny etap partnerstwa ma umożliwić „niezależną komercjalizację zaawansowanych technologii AI”.
O autorze
2 min czytania 2023-01-24

fot. depositphotos.com

Współpraca Microsoftu z Open AI – firmą stojącą za popularnymi platformami ChatGPT i DALL·E 2 – ma swoje początki w 2019 roku. Dwa lata po tym, jak firma technologiczna zainwestowała w AI 3 mld dolarów, ogłoszono kolejny rozdział we współpracy. Tegoroczna, ponowna inwestycja ma być kilkukrotnie większa – nieoficjalnie Microsoft planuje przeznaczyć 10 mld dolarów, kontynuując wysiłki na rzecz upowszechniania sztucznej inteligencji.

– Zawiązaliśmy nasze partnerstwo z OpenAI wokół wspólnej ambicji, aby odpowiedzialnie rozwijać najnowocześniejsze badania nad sztuczną inteligencją i demokratyzować ją jako nową platformę technologiczną – powiedział Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoftu.

Wieloletnie i wielomiliardowe inwestycje w AI

Informacje o rozszerzonej współpracy potwierdziły obie firmy w poniedziałek. Jak czytamy we wpisie na blogu Microsoft, dalsza współpraca będzie skupiona na „wieloletnich, wielomiliardowych inwestycjach w celu przyspieszenia przełomowych rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji, aby zapewnić szerokie dzielenie się tymi korzyściami z całym światem”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ramach partnerstwa Microsoft zamierza wspierać dalszy rozwój systemów superkomputerowych, aby przyspieszyć przełomowe, niezależne badania OpenAI nad sztuczną inteligencją.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma chce również wdrożyć modele OpenAI (w tym ChatGPT i DALL·E 2) w swoich produktach konsumenckich i korporacyjnych oraz wprowadzić „nowe kategorie doświadczeń cyfrowych” opartych na technologii OpenAI. W szczególności obejmuje to usługę Azure OpenAI. Ponadto gigant z Redmond zapowiada, że usługa Azure stanie się wyłącznym dostawcą usług chmurowych OpenAI.

Jak zapowiedział dyrektor generalny Microsoftu, „programiści i organizacje z różnych branż uzyskają dostęp do najlepszej infrastruktury sztucznej inteligencji, modeli i łańcucha narzędzi na platformie Azure, aby tworzyć i uruchamiać swoje aplikacje”.

Czy to oznacza rosnącą konkurencję dla Google i Mety w obszarze komercjalizacji narzędzi sztucznej inteligencji? Niedawno The New York Times poinformował, że Google ogłosiło „kod czerwony” z powodu wzrostu zainteresowania botem ChatGPT. Bigtech ma czuć zagrożenie wobec coraz popularniejszego czatbota od startupu OpenAI, który odpowiada na pytania zadawane przez użytkowników.

PS. Netflix współpracuje z Microsoftem

Microsoft jako pierwszy partner technologiczny i sprzedażowy Netflixa, wspiera platformę we wprowadzaniu tańszych pakietów subskrypcyjnych z reklamami. Okazuje się, że długo zapowiadana nowość przyciągnęła mniej chętnych niż prognozowano.

PS. Kontrowersje wokół AI. Getty Images pozwało Stability AI

To, w jaki sposób firma szkoli sztuczną inteligencję w zakresie generowania obrazów, wzbudziło poważne zastrzeżenia serwisu Getty Images. Bank zdjęć uważa, że miliony grafik zostało wykorzystanych nielegalnie.