„Miejsce kobiet jest w kuchni” – billboardy z szokującymi hasłami to element kampanii marki Porta

„Miejsce kobiet jest w kuchni” – billboardy z szokującymi hasłami to element kampanii marki Porta
Marka Porta ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Otwórz się na siebie”, za pomocą której udowadnia, że niektóre cechy przypisywane kobietom i traktowane jako ich wady, mogą jednocześnie być zaletami.
O autorze
1 min czytania 2020-02-18

Kilka dni temu w internecie pojawiły się tajemnicze billboardy z kontrowersyjnymi hasłami, takimi jak np. „Miejsce kobiet jest w kuchni” czy „Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci”. Na outdoorowych kreacjach nie widniała nazwa marki, jedynie biały tekst na zielonym tle.

Okazało się, że reklamy są elementem nowej kampanii marki Porta pod hasłem „Otwórz się na siebie”, której ambasadorkami zostały Magdalena Różczka, Gabi Drzewiecka i Lara Gessler. 

Za pomocą pozornie kontrowersyjnych haseł, marka chce pokazać, że niektóre przypisywane kobietom cechy, które nierzadko bywają stereotypowo traktowane jako wady, mogą jednocześnie stać się ich zaletami. 

W ten sposób influencerka Lara Gessler, do której przypisane jest hasło „Miejsce kobiet jest w kuchni”, przekonuje – „Jeśli umiesz gotować, masz dużo więcej władzy niż zasiadając przy niejednym stole negocjacyjnym”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Magdalena Różczka z kolei za pomocą hasła „Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci” udowadnia, że to pozytywna cecha – „Bo dzięki temu los dzieci pozostawionych zaraz po urodzeniu nie jest mi obojętny” – mówi ambasadorka. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast ostatnia ambasadorka akcji – Gabi Drzewiecka – której przypisane zostało hasło „Kobiety ciągle gadają i gadają”, tłumaczy, że dzięki temu, że lubi mówić, została dziennikarką.

Tym samym marka Porta przekonuje, że „przewrażliwienie na punkcie dzieci” czy też „gadulstwo” mogą równie dobrze być drogą do sukcesu i spełnienia kobiety. 

Spoty z ambasadorkami można obejrzeć na stronie kampanii. 

Za koncepcję, kreację i realizację kampanii odpowiada Scholz & Friends Warszawa we współpracy z pozostałymi agencjami Grupy S/F – The Digitals i Booost.

PS

„Jej miejsce jest w kuchni… bo jest dietetyczką” – to jedno z wielu haseł kampanii PPS, firmy z RPA zajmującej się dostarczaniem usług finansowych. Celem akcji była walka ze stereotypami na temat kobiet.