fot. Instagram
Duńska firma odzieżowa Ganni przekonuje, że tak właśnie wygląda przyszłość przemysłu modowego. Pod koniec września br., na London Design Festival – Material Matters w stolicy Wielkiej Brytanii zaprezentowany został egzemplarz wykonany z nanocelulozy stworzonej przez bakterie. Jak twierdzą pomysłodawcy, taki materiał ma cechy dorównujące naturalnej skórze, a w trakcie procesu jego produkcji generowanych jest do 65 razy mniej gazów cieplarnianych.
Materiał na potrzeby powstania modelu Bou Bag wyprodukowała firma Modern Synthesis, której Lauren Bartley, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i CSR marki Ganni, już zapowiada kolejne próby wykorzystania włókien produkowanych przez niektóre gatunki bakterii.
Wyświetl ten post na Instagramie

#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Do 2025 roku chcemy, aby nanuceluloza stanowiła 10% naszych „materiałów przyszłości” – zapowiada Bartley.
To nie pierwsza eko-inicjatywa realizowana pod szyldem Ganni. Na swoim koncie, pochodząca z Kopenhagi marka, ma już m.in. wyprodukowane w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu sneakersy (efekt współpracy z New Balance) i kurtkę uszytą z celulozy pochodzenia bakteryjnego (kooperacja Ganni x Polybion).
Chociaż ten niecodzienny egzemplarz Bou Bag podczas imprezy służył jedynie do podziwiania, już wzbudził duże emocje zarówno wśród miłośników mody, jak i fanów nowinek technologicznych. Na razie produktu nie znajdziemy w regularnej sprzedaży, ale ma się to zmienić już w 2025 roku.
PS Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty
Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, że produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii?
PS2 Shein inwestuje w ESG. Firma chce budować lepszą przyszłość planety
Gigant fast-fashion poinformował, że w ciągu najbliższych pięciu lat przeznaczy 85 milionów dolarów na inicjatywy ESG w ramach swojego planu „evoluSHEIN”. Podana kwota jest dodatkiem do 70 milionów dolarów, które firma rozdysponowała w kwietniu br.