Słyszeliście o Aitanie Lopez, czyli influencerce wygenerowanej przez AI, która miesięcznie zarabia ponad 100 tys. euro? Już wkrótce może do niej dołączyć kolejna postać ze świat technologii i sieci. Wszystko dzięki wydarzeniu pod nazwą World AI Creator Awards.
World AI Creator Awards (WAICA) to pierwszy w historii konkurs, w którym do udziału zaproszeni zostali ci, którzy do tworzenia treści w mediach społecznościowych i internecie stosują sztuczną inteligencję. Wydarzenie ma kilka odsłon, a pierwszą z nich jest „Miss AI”, w której wyłoniona zostanie zdobywczyni korony najpiękniejszej kobiety… stworzonej przez AI.
Zobacz również
Nagrody warte tysiące dolarów dla zwycięzców
„Miss AI” to nie tylko sposób na promocję twórczości opartej na AI, ale także okazja do wygrania wartościowych nagród. Na zdobywców pierwszych trzech miejsc czekają bowiem wyróżnienia finansowe, a także udział w programach mentorskich dotyczących AI i dostęp do usług z zakresu Public Relations. Aby wziąć udział, trzeba być pełnoletnim, aktywnym w mediach społecznościowych i móc udowodnić, że stworzyło się model wygenerowany przez AI. Konkurs jest organizowany we współpracy z Fanvue – platformą opartą na subskrypcji, w której zainteresowanie fanów stanowi źródło dochodów dla twórców.
W tym konkursie nic nie jest oczywiste i tak samo jest w przypadku jury. Wśród tych, którzy wytypują zwycięzców, znaleźli się bowiem:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Aitana Lopez – influencerka wygenerowana przez sztuczną inteligencję,
- Sally-Ann Fawcett – historyczka i organizatorka konkursów piękności,
- Emily Pellegrili – międzynarodowa influencerka AI o kilkusettysięcznych zasięgach na Fanvue,
- Andrew Bloch – przedsiębiorca i doradca PR w Lord Sugar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co się liczy w konkursie Miss AI?
Podobnie jak w przypadku innych tego typu wydarzeń, znaczenie dla jurorów ma przede wszystkim uroda uczestniczek. Poza oceną wyglądu nie zabraknie także tradycyjnych pytań skierowanych do występujących. Równie ważny jest aspekt technologiczny. To, w jaki sposób twórcy wykorzystali AI do stworzenia postaci i jakie rozwiązania zaimplementowali. I wreszcie siła społeczna, czyli poziom zaangażowania followersów, ich liczba oraz tempo wzrostu popularności kont w mediach społecznościowych, które „prowadzą” potencjalne Miss AI.
Czy takie konkursy jak WAICA na dobre zastąpią tradycyjne wybory najpiękniejszych kobiet i mężczyzn na świecie? Gdzie leży granicy pomiędzy tworzeniem a odtwarzaniem? I wreszcie, czy Word AI Creator Awards to początek dominacji sztucznej inteligencji w kolejnym obszarze, jakim jest branża beauty?
Zdjęcia: Miss AI
PS2 IKEA do swojej nowej kampanii zaangażowała wirtualną influencerkę
O pojawieniu się pierwszych wirtualnych influencerów mogliśmy usłyszeć już kilka lat temu. I stale rosną oni w siłę. Przykładem tego była jedna z kampanii japońskiego oddziału sieci IKEA, do której zaangażowana została popularna wirtualna influencerka Imma.
PS2 Cut The Mustard wykorzystało AI oraz wirtualną influencerkę w kampanii dla Oclean
W kampanii Oclean wykorzystano influencerów, których podobizny zostały stworzone przy użyciu skanowania 3D oraz technologii AI. W spocie wystąpiła także wirtualna influencerka Meta_Queen.