Spot pokazuje przerysowaną, komediową scenę z gabinetu lidera samorządu, który dziękuje młodym współpracownikom za pracę w wyborach parlamentarnych, prosząc ich jednocześnie, by nie zawracali sobie głowy wyborami lokalnymi, które nie są dla nich. Młodzi przejmują jednak narrację i zachęcają widzów do wzięcia udziału w wyborach, podkreślając, że mają one bezpośrednie przełożenie na ważne dla nich kwestie związane z ich codziennym życiem, min opieką zdrowotną, edukacją czy kulturą.
Reżyserem spotu, tak jak w przypadku poprzedniej kampanii został Igor Leśniewski. Pierwsza odsłona mobilizacyjnej aktywności Fundacji miała miejsce w październiku 2023, a jej działania przełożyły się bezpośrednio na rekordową wyborczą frekwencję, która wyniosła 74,38 proc.
Zobacz również
– Wiemy, że połowa Polek i Polaków zauważyła kampanie profrekwencyjne organizowane przez organizacje pozarządowe – aż 81 proc. respondentów, którzy widzieli reklamy i inne niepartyjne działania profrekwencyjne deklaruje, że wzięło udział w wyborach – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SEXEDPL.
Kampania SEXEDPL była jedną z pięciu najbardziej rozpoznawalnych i szeroko dystrybuowanych. Jej organiczne i kampanijne zasięgi przekroczyły liczbę 20 mln.
– Zależy nam na podtrzymaniu poczucia sprawczości i idei społeczeństwa obywatelskiego, szczególnie wśród grupy Gen Z i Millenialsów. Głównym sukcesem poprzedniej kampanii było zmobilizowanie młodych wyborców i obalenie niekorzystnych prognoz dotyczących kobiet, które wykazywały niechęć do pójścia do urn – dodaje Martyna Wyrzykowska, Dyrektorka Zarządzająca Fundacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Bohater serialu „1670” zachęca do głosowania w Warszawie w spocie stowarzyszenia Miasto Jest Nasze
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze ruszyło z kampanią, która ma zachęcić do udziału w zbliżających się wyborach samorządowych. W jedną z głównych ról wcielił się Michał Sikorski, aktor znany m.in. z serialu „1670″.
PS2 „Bandyckie Wyrzuty Sumienia”. Powraca kultowa akcja charytatywna „Mafia dla Psa”!
Pamiętacie legendarną kampanię społeczną „Mafia dla Psa”? Właśnie powraca! W sieci pojawił się najnowszy spot promujący zbiórkę pieniędzy na zwierzaki ze schronisk. W rolę głównego bohatera wcielił się Michał Sikorski, odkrycie serialu „1670”. W nagraniu zobaczymy także Krysię i Wiesię – psiaki adoptowane przez Zosię Zborowską.