Plastik to nadal najpopularniejsze tworzywo, z które tworzy się opakowania na większość z produktów dostępnych w sklepach. Niektóre z koncernów próbują z tym walczyć i proponują papierowe alternatywy. Na taki krok zdecydowała się chociażby marka Absolut, która testowała sprzedaż napoju wysokoprocentowego w papierowej butelce.
Do grona firm, które chcą być bardziej eko dołącza Milka. Mondelez, producent znanej czekolady, testuje papierowe opakowania 100-gramowej tabliczki czekolady Milka Alpenmilch. Chcąc jednak lepiej zabezpieczyć produkt, czekoladę chroni specjalna powłoka, którą również można poddać recyklingowi.
Zobacz również
fot. Mondelez
Papier, w który zapakowany jest produkt od Milki, posiada specjalny certyfikat Forest Stewardship Council® (FSC). Ponadto, na opakowaniu, konsumenci mogą znaleźć instrukcję dotyczącą prawidłowego recyklingu.
– Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem tej fazy testowej. Naszym celem jest stosowanie opakowań, które chronią naszą czekoladę, zachwycają fanów Milka i chronią środowisko. Dlatego stale realizujemy nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju dzięki naszej marce Milka. Dzięki limitowanej edycji fani Milka mogą przekonać się o zwykłej jakości i delikatnym smaku mlecznej czekolady Milka Alpine w papierze – mówi Alexander Nordloh, dyrektor marketingu Chocolate w Mondelēz International.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Test przeprowadzany jest w Niemczech w sklepach Edeka oraz Netto Marken-Discount.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla nas w Mondelēz International ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób możemy optymalnie rozwijać nasze opakowania pod kątem zrównoważonego rozwoju. Ten test dla Milka pomaga nam zdobyć cenne spostrzeżenia dotyczące naszych procesów wewnętrznych oraz w obszarze akceptacji konsumenckiej. Nie możemy się doczekać wyników – mówi Lena Berkemeyer, starszy menedżer marki ds. zrównoważonego rozwoju w Mondelēz International.
PS McDonald’s testuje nowe opakowania robione z papieru z dodatkiem trawy
Aby ograniczyć wytwarzanie odpadów, McDonald’s szuka i testuje innowacyjne alternatywy. Teraz firma postanowiła sprzedawać swoje burgery w opakowaniach z ekologicznego papieru.
PS2 Nike zmienia swoje pudełka na buty, aby zmniejszyć o połowę ilość odpadów
Zespół Nike rezygnuje z podwójnych pudełek, aby ograniczać ilość odpadów. Przy okazji na nowo definiuje to, jakie możliwości ma karton z butami.