TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Monika Czaplicka: Nasze prawo autorskie nie przystaje do internetowej rzeczywistości (podcast)

Monika Czaplicka: Nasze prawo autorskie nie przystaje do internetowej rzeczywistości (podcast)
Monika Czaplicka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych ekspertek od marketingu i kryzysów w Polsce. Choć jej początki wiele osób upatruje w blogosferze, to Monika tak naprawdę zaczynała od... prowadzenia komunikacji na forach internetowych.
O autorze
1 min czytania 2022-02-08

Monika Czaplicka – CEO agencji Wobuzz, blogerka, „Kryzysowa Narzeczona” i twórczyni grupy na Facebooku: „Kryzysy” w social mediach wybuchają w weekendy. Choć wiele osób kojarzy ją z blogosferą i kryzysami właśnie, to sama Monika jest tak naprawdę ekspertką od digital marketingu. Nie stroni od e-commerce, social mediów czy influencer marketingu.

Z Moniką rozmawiamy m.in. w kwestii tego ostatniego obszaru i o samych influencerach oraz twórcach internetowych. Ci – w jej mniemaniu – niekoniecznie mają proste życie ze względu na przestarzałe prawo autorskie, niedostosowane do realiów internetu. Choć niekiedy sami tego nadużywają.

– Nasze prawo autorskie zostało napisane dawno temu i słabo przystaje do rzeczywistości internetowej. Twórcy internetowi posługując się tymi niejasnymi granicami prawa – wykorzystywali różne materiały marek. Samo wykorzystywanie fragmentów nie jest problematyczne, co ich przerabianie. To spowodowało konflikt na gruncie prawa, tj. gdzie kończy się wolność twórców internetowych, a zaczyna własność intelektualna – mówi Monika Czaplicka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Monika w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast opowiada o swoich początkach w marketingu, o tym, czy negatywne opinie mogą zwiększać sprzedaż, jak działa buzz marketing, czy jej facebookowa grupa stała się oddzielną od niej marką i wiele, wiele innych.


Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: