Monika Czaplicka – CEO agencji Wobuzz, blogerka, „Kryzysowa Narzeczona” i twórczyni grupy na Facebooku: „Kryzysy” w social mediach wybuchają w weekendy. Choć wiele osób kojarzy ją z blogosferą i kryzysami właśnie, to sama Monika jest tak naprawdę ekspertką od digital marketingu. Nie stroni od e-commerce, social mediów czy influencer marketingu.
Zobacz również
Z Moniką rozmawiamy m.in. w kwestii tego ostatniego obszaru i o samych influencerach oraz twórcach internetowych. Ci – w jej mniemaniu – niekoniecznie mają proste życie ze względu na przestarzałe prawo autorskie, niedostosowane do realiów internetu. Choć niekiedy sami tego nadużywają.
– Nasze prawo autorskie zostało napisane dawno temu i słabo przystaje do rzeczywistości internetowej. Twórcy internetowi posługując się tymi niejasnymi granicami prawa – wykorzystywali różne materiały marek. Samo wykorzystywanie fragmentów nie jest problematyczne, co ich przerabianie. To spowodowało konflikt na gruncie prawa, tj. gdzie kończy się wolność twórców internetowych, a zaczyna własność intelektualna – mówi Monika Czaplicka.
Monika w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast opowiada o swoich początkach w marketingu, o tym, czy negatywne opinie mogą zwiększać sprzedaż, jak działa buzz marketing, czy jej facebookowa grupa stała się oddzielną od niej marką i wiele, wiele innych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Anna Ledwoń-Blacha to cofounderka agencji More Bananas, pomysłodawczyni CRASH Mondays i trenerka w IAB Polska. Z Anną rozmawiamy o zmianach, jakie zachodzą w social media marketingu, budowaniu marki osobistej i o tym, czy Twoja marka koniecznie musi być na Facebooku;
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Radosław Nawrocki to CEO PayPo, czyli fintechu zajmującego się płatnościami odroczonymi. Te – jak wskazuje raport „Płatności odroczone w Polsce 2021” mają pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży i średniej wartości koszyka w e-commerce. Jak wygląda świat płatności odroczonych?;
-
Franciszek Georgiew to CEO Tigers – agencji digitalowej, która RDR odnotowuje agresywny wzrost i zatrudnia obecnie ok. 60 osób. Franciszek opowiada, jak z social mediowego freelancera przerodził się w pełnoprawnego przedsiębiorcę, jak wygląda kultura organizacyjna Tigers i o ekspansji agencji.