PayPo to drugi co do kolejności podmiot w Polsce, który zaczął operować w modelu płatności odroczonych (określanych też niekiedy jako buy now, pay later). Pierwszym z nich był fiński startup Ferratum, który jednak zniknął z polskiego ekosystemu finansowego. Jednak PayPo czy ich konkurenci – radzą sobie znacznie lepiej.
Zobacz również
Jak wskazuje raport „Płatności odroczone w Polsce 2021” 79% e-commerców odnotowało wzrost wartości koszyka po wdrożeniu buy now, pay later. Co więcej – praktycznie 96% sklepów internetowych, które korzystają z tego modelu – wskazują jakieś pozytywne tego skutki. Według samego Radosława Nawrockiego – płatności odroczone praktycznie nie mają słabych stron dla konsumentów i e-commerców.
– Płatności odroczone łączą to co najlepsze ze świata płatności internetowych i kredytów. Mamy wygodę i szybkość, której oczekujemy od płacenia w internecie za zakupy, a jednocześnie mamy tę elastyczność i możliwość odroczenia spłaty, którą oferuje nam kredyt. W wielkim skrócie ta usługa nie ma słabych stron dla konsumenta. On może otrzymać towar w bardzo szybkim procesie, a po otrzymaniu towaru sprawdzić czy jest dobry rozmiar lub krój. Decydując się na pozostawienie tego produktu – spłaca nas po okresie 30 dni, może zwrócić towar lub rozłożyć tę płatność na raty – mówi Radosław Nawrocki.
W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z CEO PayPo o buy now, pay later, jego wpływie na świat e-commercu, rentowności tego biznesu i… czy ma on wpływ na zwiększanie zadłużania wśród konsumentów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast:
-
Anna Ledwoń-Blacha to cofounderka agencji More Bananas, pomysłodawczyni CRASH Mondays i trenerka w IAB Polska. Z Anną rozmawiamy o zmianach, jakie zachodzą w social media marketingu, budowaniu marki osobistej i o tym, czy Twoja marka koniecznie musi być na Facebooku;
-
Ewelina Kołodziej-Władzińska to business unit manager w HRK S.A., specjalizująca się w sektorze e-commerce. Jak wskazuje – pandemia znacząco przyspieszyła rozwój e-handlu, a na rynku powstaje mnóstwo nowych wakatów. Jak firmy pozyskują ekspertów i budują działy e-commerce?;
-
Franciszek Georgiew to CEO Tigers – agencji digitalowej, która RDR odnotowuje agresywny wzrost i zatrudnia obecnie ok. 60 osób. Franciszek opowiada, jak z social mediowego freelancera przerodził się w pełnoprawnego przedsiębiorcę, jak wygląda kultura organizacyjna Tigers i o ekspansji agencji.