Ilustracja, która stała się motywem kolekcji, została stworzona przez Tove i Larsa Janssonów w 1980 roku. Wtedy to bowiem po raz pierwszy twórcy słynnych Muminków postanowili połączyć siły z organizacją Amnesty International, by zwrócić uwagę na problem łamania prawa człowieka.
Z uwagi na to, że kwestia ta niestety w dalszym ciągu jest aktualna, właściciele praw do popularnej bajki przygotowali specjalną kolekcję, z której całkowity dochód zostanie przekazany na rzecz praw człowieka.
Zobacz również
W kolekcji znalazły się m.in. płócienna torba, t-shirt, bluza, a także obrazek na ścianę. Ceny zaczynają się od 19,90 euro do 49,90 euro.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W ostatnich latach nielegalny handel ludźmi w Indiach przybiera na sile. Nawet 1.2 miliona dzieci, w wieku powyżej 7 lat – zmuszane jest do prostytucji. W tym celu agencja J. Walter Thompson Amsterdam stworzyła kampanię, która miała za zadanie pomóc rozwiązać ten problem.
PS2
Premierą opowiadania Sylwii Chutnik o młodych osobach LGBT+ Amnesty International rozpoczęło obchody 30-lecia swojej działalności w Polsce. W ramach kampanii „Wierzymy w wolność” w kolejnych miesiącach opublikowane zostały teksty m.in. Martyny Bundy, Remigiusza Grzeli, Ingi Iwasiów, Wojciecha Kuczoka.
PS3
Amnesty International chciało, aby mieszkańcy Holandii lepiej zrozumieli, co czują i jak cierpią uchodźcy. Dlatego stworzyli projekt, w którym wprowadzili ludzi w hipnozę, przekazując podświadomie obrazy i uczucia, jakie towarzyszą uciekinierom z Syrii.