Niestety tylko niewiele spraw sądowych na tym gruncie kończy się wyrokiem (w 2013 roku było ich zaledwie 55).
Agencja J. Walter Thompson Amsterdam uważa, że edukacja pomoże rozwiązać problem nielegalnego handlu ludźmi, a podnoszenie świadomości społecznej w tym zakresie jest tylko jednym z elementów inicjatyw, które powinno się podejmować.
Zobacz również
W zeszłym tygodniu agencja, wraz z organizacją praw człowieka Free a Girl Movement, rozpoczęła akcję, która ma na celu wpłynąć na społeczeństwo, jak i życie kobiet, które kiedyś zmuszane były do pracy w domach publicznych.
„Szkoła Sprawiedliwości” to program zmierzający do rzeczywistego wpływu na edukację młodych kobiet, zapewniając im kształcenie, które ma prowadzić do prawniczego wykształcenia.
Akcja polegała na wyborze dziewiętnastu byłych pracownic domów publicznych i stworzeniu dla nich specjalnej klasy prawniczej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
JWT ma nadzieję, że pewnego dnia kobiety te staną się prokuratorami, a nawet sędziami, które uprawnione będą do zwalczania zbrodni i wykorzystywania na tle seksualnym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dzięki zaangażowaniu gwiazdy Boolywood – Maliki Sherawat – informacje o akcji obiegły cały świat. W dedykowanym klipie opowiada ona o szkole sprawiedliwości:
Kampania mówi o odważnych kobietach, które dążą do przezwyciężenia przeszłości i wykorzystywaniu nieprawdopodobnych szans, by uczynić z Indii lepsze miejsce.
PS
W 2016 roku francuska organizacją Le Mouvement du Nid pomagająca kobietom, które padły ofiarą handlu ludźmi oraz McCann Paris, stworzyły stronę „Girs of Paradise”, na której na odwiedzających, czeka ponura niespodzianka, która ma otworzyć im oczy na przemoc w sferze seksualnej. Przeczytajcie więcej → tutaj.
PS2
Od lat Nike pokazuję, że jest marką chcącą zamieszać w tradycji kulturowej, by otworzyć kobietom nowe możliwości. Brand w swoich reklamach dodaje im wiele charakterystycznych atrybutów: męstwo, niezależności, poczucie własnej wartości, siniaki!
Najnowsza reklama Nike zrobiła na Was wielkie wrażenie, dlatego przypominamy, że warto wyrwać się ze stereotypów i wykorzystywać szansę!