„Muzeum Wymarłej Mobilności” – kampania ostrzegająca przed skutkami braku ruchu 

„Muzeum Wymarłej Mobilności” – kampania ostrzegająca przed skutkami braku ruchu 
Federacja Sports for All (SFA) przy pomocy swojej ostatniej kampanii dobitnie pokazała, jakie skutki może nieść za sobą brak ruchu. Inicjatywa jest jak alarm, który ma na celu skłonić ludzi do ponownego dostrzeżenia wartości w sporcie i jakichkolwiek innych formach aktywności fizycznej.
O autorze
2 min czytania 2024-02-08

Sport to zdrowie – każdy z nas zna to powiedzenie, ale jak jest ze stosowaniem go w praktyce? Okazuje się, że zdecydowanie gorzej niż mogłoby się wydawać. Cyfrowy świat, w którym żyjemy, stale rozwijające się możliwości technologiczne oraz pojawiające się co rusz nowe gadżety, skutecznie odciągają nas od jakichkolwiek innych aktywności. Scrollowanie Instagrama, TikToka czy Facebooka leżąc pod kocem na kanapie z pewnością większość z nas zachęca bardziej niż wizja wyjścia na siłownię czy treningu w terenie – zwłaszcza teraz, gdy pogoda nie rozpieszcza. Chociaż teraz nie odczuwamy skutków braku aktywności fizycznej dostatecznie mocno, to w późniejszych latach wrócą one do nas ze zdwojoną siłą. 

Spot, który powstał w ramach kampanii, ukazuje puste siłownie, boiska i bieżnie, a także skutki braku ruchu. Bohaterem jest młody chłopak, który przemierza kolejne pomieszczenia muzeum… na wózku inwalidzkim. Obserwuje postacie dzieci i młodych dorosłych, uchwyconych w sportowym ruchu i zamkniętych w przeszklonych gablotach jak eksponaty – co jeszcze dobitniej pokazuje, jak wraz z rozwojem technologii obcy stał się dla nas sport. 

W akcję zostali zaangażowani również influencerzy, którzy mając za cel szerzenie świadomości dotyczącej problemu braku ruchu, zachęcali ludzi do zapoznania się z przestrzeniami muzeum przy pomocy technologii VR. Ci, którzy zdecydowali się zwiedzić wystawy, byli przerażeni tym, co może czekać również ich. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii zostały również zorganizowane sportowe eventy, których zadaniem była promocja sportowego stylu życia. Wspólne bieganie czy taniec to, jak widzimy na nagraniu, nie tylko sposób na jakościowe spędzenie czasu, ale też okazja do poznania nowych ludzi i zawiązania przyjaźni. 

Spot został zrealizowany we współpracy z agencjami reklamowymi Webedia i Webedia-Arabia. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek

Dove i Nike prezentują kampanię zatytułowaną „Hard-Knock Life”, której celem jest wsparcie poczucia własnej wartości wśród aktywnych fizycznie nastolatek. Działania i hasztag #KeetHerConfident wspiera m.in. Serena Williams.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Jak marki kreują pozytywne nawyki wśród dzieci, czyli (nie)modny ruch

Według badania Global Matrix 4.0 aktywność fizyczna dzieci i młodzieży wypada źle, a wysokie noty zbiera zaledwie 20% dzieciaków w naszym kraju. Problem jest globalny, jednak Polsce wystawiono „1”, co jest najniższą oceną w tym badaniu. A brano w nim pod uwagę kilka segmentów sprawdzających podejście do ruchu. Płynie z tego wniosek, że ruch wśród najmłodszych zanika i trzeba coś z tym zrobić. I to szybko.

PS3 Sport nową walutą? Powstał biletomat, w którym zapłacisz za pomocą przysiadów

Burmistrz miasta Kluż-Napoka w Rumunii znalazł skuteczny sposób na zachęcenie ludzi do uprawiania sportu. Od poniedziałku 23 sierpnia wszyscy mieszkańcy mogą odbyć darmową podróż komunikacją miejską… pod warunkiem, że wcześniej zrobią serię przysiadów.