Miasto Madryt i Muzeum Prado rozpoczęły wspólny projekt „A la vuelta de la esquina” (z jęz. hiszpańskiego „Na rogu ulicy”), który ma na celu przybliżenie kultury jak największej liczbie osób.
Oczywiście zamiast prawdziwych obrazów organizatorzy rozwieszali w mieście repliki słynnych dzieł – wybrano aż 27 prac, które zostały odtworzone z jak największą starannością i w oryginalnych rozmiarach. Prawdziwe płótna są bezpiecznie trzymane w budynku muzeum i można je w każdej chwili zobaczyć na żywo.
Zobacz również
Wśród „ulicznych” dzieł znalazły się repliki obrazów namalowanych przez Goyę, Rembrandta, Velázqueza i Fra Angelico. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem i już jest nazywany bardzo udaną formą marketingu dla kultury. Promocja malarstwa jest dla Hiszpanii ważnym przedsięwzięciem – trzeba pamiętać, że Muzeum Prado przez pandemię było zamknięte od marca do czerwca 2020 r. Dopiero teraz instytucja może ponownie zapraszać w swoje progi miłośników sztuki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing