Na szczycie wieżowca stanęły 84 figury mężczyzn. Akcja porusza temat, o którym nie mówi się głośno

Na szczycie wieżowca stanęły 84 figury mężczyzn. Akcja porusza temat, o którym nie mówi się głośno
Na szczycie londyńskiej stacji głównej ITV zainstalowano naturalnej wielkości rzeźby 84 mężczyzn. Akcja ma przyczynić się do poprawy usług w zakresie zapobiegania samobójstwom i pomocy w okresie żałoby po stracie najbliższych. Dlaczego akurat męskie sylwetki?
O autorze
1 min czytania 2018-03-27

Badania pokazują, że największy współczynnik samobójstw zaobserwowano wśród mężczyzn poniżej 45 roku życia. Co dwie godziny mężczyzna w tym wieku odbiera sobie życie, co powoduje około 84 zgonów na tydzień. Statystyki są wstrząsające, a stygmatyzacja zdrowia psychicznego mężczyzn nadal istnieje, dlatego projekt 84 jest przedsięwzięciem charytatywnym mającym na celu podniesienie świadomości i umożliwienie mężczyznom znajdowania pomocy, gdy czują, że mogą targnąć na swoje życie.

Figury wykorzystane do akcji, zostały stworzone przez amerykańskiego rzeźbiarza Marka Jenkinsa we współpracy z agencją Adam & eveDDB. Projekt o nazwie Project 84 został opracowany przez organizację charytatywną zapobiegającą samobójstwom The Campaign Against Living Miserably (Calm), wspieraną przez program ITV This Morning.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Męskie samobójstwo i zdrowie psychiczne to poważny problem, którego nie można dłużej ignorować. To nie do przyjęcia, że tak wielu mężczyzn tragicznie odbiera sobie życie każdego tygodnia, a jednak tak mało ludzi mówi o tym. Mam nadzieję, że ta praca podkreśli tę szokującą statystykę i pomoże rozpocząć rozmowę.” – podkreśliła dyrektor kreatywna agencji.

Akcja robi wrażenie, co o tym myślicie? Czy wywoła to dialog wokół tematu?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Świat oszalał. Rozwój technologii zmienił nas nie do poznania. Śpimy ze smartfonami, dzień rozpoczynamy od przejrzenia mediów społecznościowych. Motorola w krótkim eksperymencie, z manekinami o ludzkich rozmiarach, rozważa, co może się stać, jeśli technologia „okradnie” nas z życiowych doświadczeń?