16 października br., podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
Zobacz również
- Best of Craft – przyznano kampanii „Porsche – Cold Waves” stworzona przez Papaya Films dla Porshe.
- Best of Design otrzymał rebranding loga „Czyste Miasto Gdańsk” stworzony dla Urząd Miasta Gdańska przez TOFU Studio.
- Best of Communication otrzymała Platforma „WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
- Best of Technology przyznano platformie stworzonej przez McCANN Poland„WhereToSettle/GdzieZamieszkać” stworzona dla Mastercard.
- Best of Entertainment otrzymała „Lepsza strona zimy” utworzona przez DDB Warszawa dla McDonald’s Polska.
- Best of Charity otrzymała kampania „Tu Jestem” agencji Feeders Agency dla Pomagam.pl.
– Co roku można rzec: „to był wyjątkowy rok”. Dlaczego ten był taki? AI to przełom porównywalny z pojawieniem się Internetu. Nowe narzędzia, odpowiednio używane przez twórców, mogą tylko wzmacniać kreatywność. Czy pojawienie się programów 3D wyeliminowało ilustratorów? Nagrodzone w tym roku prace pokazują, że ludzka inteligencja jest w bardzo dobrej kondycji. Rok wyjątkowy ze względu na kontekst. Patrząc na „Where to Seattle” czy „Telefon Anki” widać, że branża nie tylko reaguje, ale i wprowadza pomocne rozwiązania. W tym roku także mocniej doceniamy to, co stanowi o połowie sukcesu reklam. W kategorii CRAFT powstało oddzielne jury zajmujące się dźwiękiem. A po raz pierwszy tytuł „Best of CRAFT” wygrał film, który pokazuje jak istotny w reklamie jest właśnie dźwięk. Powstała też nowa, wyjątkowa kategoria – Entertainment. Wreszcie, to był naprawdę wyjątkowy rok dla KTR. Bo już dwudziesty – mówi Maciej Twardowski, przewodniczący zarządu KTR.
Wszystkie zgłoszone projekty (1141) oceniało ponad 100-osobowe jury. Obradom jury KTR 2023 przewodniczyli:
- Małgorzata Drozdowska, Ok-Human (kategoria Communication)
- Agnieszka Gozdek, 180heartbeats + Jung V.Matt (kategoria Creative Strategy)
- Dawid Szczepaniak, VMLY&R Poland (kategoria Entertainment)
- Emilka Bojańczyk, Podpunkt / SuperSkrypt (kategoria Design)
- Anna Nowak, dentsu Creative (Isobar Polska) (kategoria Technology)
- Maciej Twardowski, Ogilvy Poland (kategoria Craft Audio/Video)
- Zuza Krajewska, (kategoria Craft Fotografia)
- Ola Jasionowska, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy (kategoria Craft Ilustracja)
W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Martin Winther oraz Przemysław Trust Truściński.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: STRONIE Z NAGRODAMI
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymało TOFU Studio. Reklamodawcą roku ogłoszono McDonald’s Polska, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image – Studia Postprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2023:
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU
1. DDB Warszawa (174,75 pkt)
2. VMLY&R (77,25 pkt)
3. Feeders Agency (61,5 pkt)
4. 180heartbeats + JUNG V. MATT (59,25 pkt)
5. McCANN Poland (58,5 pkt)
STUDIO PROJEKTOWE ROKU
1. TOFU Studio (50 pkt)
2. Twin .digital collective (20 pkt)
3. DDB Warszawa (18,5 pkt)
DOM PRODUKCYJNY ROKU
1. Papaya Films (126 pkt)
2. moon films (21,5 pkt)
3. Good Fellas (13 pkt)
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
1. Platige Image (73,25 pkt)
2. VEIN Postproduction (21 pkt)
3. televisor (8 pkt)
REKLAMODAWCA ROKU
1. McDonald’s Polska (110,5 pkt)
2. Mastercard (76 pkt)
3. Storytel (55,5 pkt)
4. Durex (47 pkt)
5. adidas (46,75 pkt)
KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl
PS Jak młodzi budują marketing? Rozmowa z laureatami Young Creatives 2023 (PODCAST)
Jak zmienia się marketing z perspektywy młodego pokolenia specjalistów od marketingu i komunikacji? Jakie kampanie chcieliby tworzyć młodzi kreatywni? O tym rozmawiamy z naszymi gośćmi – Claudią Cyndecki (Just Eat Takeaway), Karoliną Chmielewską (Just Eat Takeaway), Mateuszem Sierpińskim (DDB Warszawa) oraz Tomaszem Świstuniem (DDB Warszawa).
PS2 Agnieszka Pleti, Aleksandra Lisowska, Bartek Budnicki, Jacek Przybylski: Warto jest patrzeć na to, jakie potrzeby ma otoczenie (PODCAST)
Czy CSR w Polsce jest trendem czy już standardem? Czy działania CSR są tylko dla dużych przedsiębiorstw? O tym rozmawiamy z naszymi gośćmi – Agnieszką Pleti (Poland Business Run), Aleksandrą Lisowską (Garden of Words Group), Bartkiem Budnickim (Skanska) oraz Jackiem Przybylskim (Cisco).