Albert Heijn: „Whamster! Christmas”
Holenderska sieć supermarketów Albert Heijn świętuje nie tylko Boże Narodzenie, ale też 40. rocznicę powstania przeboju „Last Christmas” grupy Wham! Sceny z oryginalnego teledysku stworzonego w 1984 roku zostały z tej okazji odtworzone i to z udziałem… komputerowo wygenerowanych chomików. Cała kampania „Whamster! Christmas” jest efektem współpracy Albert Heijn z agencją TBWA\NEBOKO.
Allegro: „Dobry duch”
W tegorocznej, wyczekiwanej przez wielu reklamie Allegro, platforma e-commerce konsekwentnie przekonuje, że w święta najważniejsze są relacje międzyludzkie. Tym razem scenariusz oparty jest na historii kobiety, która na co dzień otwiera szlaban na jednym ze strzeżonych osiedli. Sprawdź, co może sprawić odrobina dobra.
Apple: „Heartstrings”
Tegoroczna reklama bożonarodzeniowa Apple opowiada historię niedosłyszącego ojca, któremu z pomocą przychodzi technologia. Słuchawki AirPods Pro2 z wbudowaną funkcją aparatu słuchowego pozwalają usłyszeć to, co najważniejsze.
Barbour: „Baa-bour”
Również w tym roku marka Barbour stworzyła świąteczną reklamę, której głównym bohaterem jest dobrze znany małym i dużym baranek Shaun. Motyw przewodni? Dobrze jest oferować najbliższym ciepło, nie tylko w okresie okołoświątecznym. A do tego kolęda w wykonaniu uroczych, animowanych owiec.
Bradesco Seguros Group: „The Quest”
Historię przyjaźni przybysza z kosmosu z małym chłopcem zna chyba każdy miłośnik kina. Tym razem film Stevena Spielberga posłużył jako inspiracja dla brazylijskiej firmy ubezpieczeniowej Bradesco Seguros Group. W świątecznej reklamie również pojawia się motyw ziemsko-kosmicznej przyjaźni, a całej opowieści towarzyszy kultowa piosenka „Somewhere over the Rainbow”.
Cartier: „Magical Night”
W tym roku gwiazdkowa reklama marki Cartier to prawdziwa mieszanka wybuchowa. Jest elegancko, na jazzowo, a przy tym z pazurem. I to dosłownie, bowiem bohaterowie klipu stworzonego przez Damiena Chazelle’a („Whiplash”, „La La Land”) przemierzają m.in. dżunglę.
Coca-Cola: „Holidays Are Coming”
W całości wygenerowana przy użyciu sztucznej inteligencji reklama Coca-Cola rozgrzała internat do czerwoności. Dobrze znany świąteczny klimat, ciężarówka i charakterystyczny jingiel są w nim co prawda obecne, jednak klientom nie spodobało się „odczłowieczenie” klipu od lat będącego symbolem przedświątecznej ekscytacji.
Disney: „Chłopiec i ośmiornica”
Na tę gwiazdkową kooperację czekali fani kina w każdym wieku. Taika Waititi i Disney wspólnie stworzyli krótkometrażowy film „Chłopiec i ośmiornica” o sile przyjaźni ponad podziałami. Jest wszystko: historia, ciepło i opowieść o przyjaźni.
JD Sports: „The Family Portrait”
Jak wygląda współczesna rodzina w Wielkiej Brytanii? Na to pytanie w klipie „Portret rodzinny” próbuje odpowiedzieć marka JD Sports. Obok anonimowych mieszkańców Wysp, w reklamie wystąpiły gwiazdy sportu i mediów: Maya Jama (osobowość telewizyjna) i Trent Alexander-Arnold (piłkarz) wraz z najbliższymi.
John Lewis & Partners: „The Gifting Hour”
„Prezentowa godzina” to bożonarodzeniowa propozycja spotu od John Lewis & Partners. Przedświąteczny zgiełk zna chyba każdy z nas, a pogoń za wymarzonymi prezentami to często niełatwa sprawa. Ta reklama to wyraźne nawiązanie do przygód Alicji w Krainie Czarów: mamy motyw zmniejszania, przechodzenia przez ukryte drzwi i o wiele więcej. A to wszystko, oczywiście, wśród ubrań. Jest trochę strasznie, trochę magicznie, a także… rodzinnie.
Marks & Spencer Clothing & Home
Co by się stało, gdyby otaczającym nas światem można było rządzić przy pomocy świątecznej ozdoby? Przekonasz się, oglądając jeden z gwiazdkowych klipów Marks & Spencer. Ta propozycja to typowe wideo typu fashion: jest kolorowo, dynamicznie i modnie.
McDonald’s: „The Gift”
„The Gift” (pol. „Prezent”) to tegoroczna reklama bożonarodzeniowa brytyjskiego McDonald’s. Tym razem fast food wykorzystał pomysł na wideo oparte na muzyce. Oglądając, słyszymy więc „Satisfaction” Benny’ego Benassiego, a bohaterowie klipu przejeżdżają przez miasto rozświetlone tysiącami kolorowych, gwiazdkowych lampek. Kampanii towarzyszy proste hasło: „Fancy a McDonald’s?” (pol. „Masz ochotę na [wizytę w] McDonald’s?”).
Milka: „Dawanie jest najlepszym prezentem”
Sprzątanie czy spędzanie czasu z bliskimi? Milka w świątecznej kampanii przekonuje, że tym, co naprawdę liczy się w okresie bożonarodzeniowym, jest bliskość i rodzinne więzi. W związku z tym, w humorystycznej kampanii brand przymyka oko na dobrze nam znane gwiazdkowe niedoskonałości i przekonuje, że warto go w tym naśladować.
TK Maxx: „Festive Farm”
TK Maxx zaprasza na świąteczną farmę (ang. „Festive Farm”) pełną lam, gęsi i innych zwierząt gospodarskich. Tym, co je wyróżnia, są modne stylizacje, których elementy można znaleźć w ofercie sieci sklepów TK Maxx. Jeśli szukasz gwiazdkowej reklamy z przymrużeniem oka, oto coś dla ciebie.
Waitrose: „A Waitrose Mystery: Solved”
Ta reklama to numer jeden wielu zagranicznych zestawień bożonarodzeniowych klipów na 2024 rok. I nic dziwnego, pewnie choćby dlatego, że otwarcie nawiązuje do dobrze znanego wszystkim miłośnikom kryminałów schematu: „Kto zabił?”. Niczym w przygodach Herkulesa Poirota, bohaterowie klipu „A Waitrose Mystery: Solved” (pol. „Tajemnica Waitrose: rozwiązana”) próbują rozwiązać zagadkę. Tym razem szukają jednak nie zabójcy, ale winnego zniknięcia świątecznego ciasta. Sprawdź, jak potoczy się ta historia.
Vodafone: „Connecting You At Christmas”
Sieć telefoniczna Vodafone celebruje 40-lecie istnienia i z tej okazji przypomina, jak ważny jest kontakt z bliskimi. W outdoorowej i internetowej kampanii świątecznej „Connecting You At Christmas” motywem przewodnim jest ewolucja telefonów: od stacjonarnego, po niewielkie, multifunkcyjne smartfony. Twórcy nie zapominają też jednak o sile więzi rodzinnych.