Mimo ogromnych zasięgów, jakie marki są w stanie osiągnąć na TikToku (aplikacja ma 2 mld pobrań całym świecie i i ponad 4 mln użytkowników w Polsce!), dopiero teraz reklamodawcy na poważnie zaczęli traktować tę platformę jako źródło promocji. Chciałbyś tworzyć kampanie na tej platformie? Zobacz, jak
Marki muszą dziś szukać nowych form dotarcia do swoich klientów – jest to niepowtarzalna okazja na zbudowanie nowego języka komunikacji online, dzięki któremu zainteresujemy naszym produktem lub usługą szerokie grono odbiorców.
Głównym narzędziem służącym tej komunikacji powinny być kanały social media – szczególnie TikTok, który jest najdynamiczniej rozwijającym się serwisem społecznościowym. Zanim jednak zaczniecie działać na tej platformie, musicie zrozumieć jej specyficzny język, który stworzyło na niej pokolenie Z. Kluczem do sukcesu jest także opanowaniu narzędzi TikToka, trendów i funkcji montażu wideo. Co można dzięki nim stworzyć? Przekonajcie się sami – poniżej zamieszczamy listę najbardziej udanych kampanii marketingowych na TikToku!
Converse to marka, która świetnie wykorzystała potencjał TikToka – ich kampania „Creative All Star Series” bardzo długo cieszyła się popularnością i chętnie brali w niej udział różni użytkownicy platformy. Na czym polega cała akcja? Marka poprosiła twórców o ich własną interpretację Conversów – musieli własnoręcznie ozdobić, pomalować i dostosować do swojego stylu słynne trampki. Na kreatywnych filmikach widzimy spektakularne oblewanie butów farbą, czy pisanie na nich markerami – efekty niektórych metamorfoz robiły ogromne wrażenie, a sam proces tworzenia był bardzo przyjemny do oglądania.
O sukcesie akcji świadczą liczby – do tej pory hashtag wygenerował prawie 62 mln wyświetleń!
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
#ad thank you #ConverseAllStar for letting me get creative with your newest kicks! Get creative with YOUR shoes!
Galeria Uffizi
TikToka do promowania swoich zbiorów postanowiła wykorzystać florencka Galeria Uffizi. W ramach nowej akcji instytucja przedstawiła słynne dzieła sztuki w dość niecodziennej formie – postacie z obrazów stały się bowiem bohaterami zabawnych krótkometrażowych, tiktokwych filmików. W ten sposób Ewa z obrazu Lucasa Cranacha bierze udział w popularnym challange ze zmienianiem ubrań, a dwie romańskie rzeźby rozmawiają o tym, co jedna z nich powinna odpisać chłopakowi.
Czy jest to dobry sposób na promowanie dzieł sztuki? Nie mamy wątpliwości, że tak – tak zmontowane wideo to świeży i atrakcyjny sposób na edukację. Ożywione obrazy lepiej docierają do młodych i pokazują im to, co do tej pory było zamknięte w czterech ścianach muzeum.
Muzyczna kampania kosmetycznej marki Elf odbiła się szerokim echem w mediach społecznościowych – wzięły w niej udział także celebryci, m.in. aktorka Jessica Alba.
Podstawą virala była specjalnie stworzona piosenka – mówi się, że była to pierwsza oryginalna piosenka zamówioną na potrzeby kampanii TikTok. Utwór był inspirowany hitem Kash Doll „Ice Me Out” z 2018 roku, ale na platformie społecznościowej pojawił się pod tytułem „Eyes Lips Face” (tytuł od akronimu marki). Do tej melodii zaproszeni przez markę influencerzy mieli prezentować do kamery po kolei kolejne części twarzy, co oczywiście miało pokazywać możliwości kosmetyków Elf.
Oglądając video z hashtagiem #eyeslipsface w ogóle nie odnosimy wrażenia, że jest to reklama, a jedynie kolejny, bardzo udany trend na TikToku.
Na TikToku pojawiły się także filmiki promujące grę Fortnite. Pomysłem na zaangażowanie społeczności TikTokerów był konkurs #EmoteRoyaleContest, w którym ludzie musieli stworzyć swój układ taneczny, a twórcy gry wybrali najlepsze, które dodali w formie emotek do gry. Jedne układy były bardziej udane, inne mniej… ale zaangażowanie uczestników i oglądających było ogromne – filmy z tym hashtagiem obejrzano łącznie 562 milionów razy.
Akcja #pepsicanbalance była zakrojona na dużo większą skalę niż tylko TikTok (w kampanii brał udział m.in. Leo Messi), ale to właśnie na tej platformie udało się stworzyć bardzo udaną kampanię z udziałem jej użytkowników. Zabawa miała polegać na ustawieniu puszki Pepsi tak, aby utrzymywała równowagę balansując na swojej dolnej krawędzi. Kluczem do sukcesu było wypicie odpowiedniej ilości napoju z puszki, ale także zrobienie wokół tego odpowiedniego show – wszystko po to, aby wyróżnić się swoim filmem na TikToku.
Większość nagrań zaraża optymizmem, ale nic dziwnego – układy taneczne i zabawne scenki odbywają się przy pozytywnej latynoskiej muzyce, która jest lubiana wśród użytkowników TikToka.
Polski kanał eobuwie obfitował w liczne inspirujące filmiki z butami w roli głównej. Pojawiały się na nim popularne trendy, w które byli zaangażowani liczni TikTokerzy czujący vibe tej marki.
“Tworząc treści, moim głównym założeniem jest – nie bądź nachalna, nie eksponuj produktu. Ludzie tego nie lubią! Odbiorcy szybciej kupią dany produkt lub zaufają marce, jeśli pokażesz go w „naturalnym środowisku”. Nie kładź buta na biurku, kiedy akurat nagrywasz do trendu o make-up, bo dominować będą komentarze typu: „po co Ci ten but?”. Zamiast tego – wkomponuj go naturalnie w film! Jak to zrobić? Na przykład pomaluj się kolorami marki, a następnie dobierz outfit pod kolor makijażu. Nagranie do trendu makijażowego? Jest! Wkomponowanie produktu? Jest! Pokazanie marki? Jest! Wystarczy trochę kreatywności i mniej oczywistego spojrzenia na temat. A przecież jeśli nie but – to sprzedajemy też akcesoria, np. zegarki, jeden z nich możesz akurat mieć na ręku.” – tłumaczyła nam Katarzyna Marczewska, ówczesna project manager eobuwie.pl.
Sklep z elektroniką postawił przede wszystkim na filmiki komediowe, których inspiracją jest reklama telewizyjna, różne śmieszne życiowe sytuacje i oczywiście tiktokowe trendy. W każdej z tych scenek, które pokochali zarówno najmłodsi widzowie, jak i ci starsi, za każdym razem był doskonale wyeksponowany konkretny produkt. Sklep x-kom udowodnił, że z powodzeniem da się reklamować sprzęt elektroniczny bez efektu tzw. cringe’u.
“Nie tańczymy, nie śpiewamy, nie ruszamy ustami do śpiewu. Czyli totalnie odchodzimy od tego, co boomers może uznać za „typowego TikToka”. Sprawdzają się u nas trzy typy treści: zabawne (reakcje na bieżące trendy), poradnikowe (np. z ładowarkami do telefonu) i formowe (np. kolega zasypiający w biurze czy nasze metody na kwarantannę). Zebraliśmy już ponad 2 miliony polubieni, więc chyba robimy to dobrze.” – opowiadał na łamach NowegoMarketingu Jakub Biel, ówczesny PR & communication manager marki x-kom.
Chciałbyś zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi na TikToku? Pomożemy Ci postawić pierwsze kroki na tej platformie!
„Sprzedaż na TikToku – jak zacząć?” to drugie szkolenie z cyklu NowyMarketing [Live!], do którego zaprosiliśmy najlepszych ekspertów oraz twórców działających w tej aplikacji. Dzięki zaangażowaniu osób zajmujących się tym tematem z różnych perspektyw, jesteśmy w stanie przekazać szeroką wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
Nasi prelegenci:
Jakub Biel – praktyk w świecie TikToka. Rozwinął profil firmowy sklepu x-kom od zera do 25 mln odsłon za darmo. O komunikacji na TikToku opowiada na największych konferencjach i spotkaniach (jak np. TEDx) oraz na uczelniach.
Katarzyna Marczewska – od kilku lat działa jako Paid Social Specialist, pracowała jako TikTok Project Manager w firmie @eobuwie.pl oraz @modivo.pl. Zaczynając od zera, w niecałe 6 miesięcy osiągnęła profil zaufany oraz ponad 20 tys. obserwujących.
TikTokerki Ania Łysik @lania.lysik i Julia Styka @julia_styka, które jak nikt znają tajniki aplikacji i chętnie podzielą się swoim doświadczeniem związanym z pracą przy kampaniach reklamowych.
Co konkretnie zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Zdobędziesz podstawową wiedzę o TikToku,
Nauczysz się analizować statystyki z TikToka,
Poznasz język pokolenia Z,
Dowiesz się, jak założyć własne konto na TikToku,
Zrozumiesz algorytmy rządzące tą platformą,
Nauczysz się tworzyć pierwsze video i poznasz tajniki edycji,
Poznasz przykłady najlepszych kampanii na TikToku,
Dotrzesz do nowej grupy odbiorców i klientów,
Wyprzedzisz swoją konkurencję!
Kiedy odbędzie się nasze szkolenie?
15 grudnia 2020 (9:00 – 17:00)
Gdzie je organizujemy?
Bezpiecznie w zaciszu Twojego domu, czyli online. (komunikator Zoom).
Dla kogo jest to szkolenie?
Do wzięcia udziału zachęcamy:
Firmy i korporacje, które planują promować swoje produkty i usługi na nowych kanałach social media,
Marketerów , którzy chcą wiedzieć, jak konkretnie zacząć sprzedaż na TikToku,
Agencje, które szukają inspiracji i nowych pomysłów na komunikację dla swoich klientów,
Naszych czytelników i fanów trendów marketingowych, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę.
Uwaga, na listę uczestników wpisujemy pierwsze 20 osób!
Co trzeba zrobić zrobić, żeby się zapisać?
Zapisy na szkolenie prosimy kierować na maila: [email protected]. Koszt całodniowego szkolenia wynosi 1 550 zł netto – to cena przy zakupie udziału dla jednej osoby.
W przypadku zapisu kilku osób (minimum 2) koszt uczestnictwa wynosi 1250 zł netto/osoba. W cenie szkolenia są również ćwiczenia i notatki od prelegentów, a także specjalny certyfikat wydany przez portal NowyMarketing.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.