Jak zbudować stronę, po której łatwo się poruszać, kluczowe informacje są uwidocznione, design zachęca do akcji, a całokształt sprzyja kampaniom promującym twoją witrynę? Poznaj najlepsze praktyki i cechy narzędzi wspierających Cię we wspomnianym kreowaniu, czyli kreatorów widoczności i stron. W moim odczuciu obie nazwy są poprawne. 😉
Jak tworzyć estetyczne i funkcjonalne strony przy użyciu kreatorów?
Gdybym dostawała złotówkę za każdym razem, gdy trafiam na takie pytanie w sieci, nie powiedziałabym nic wprost, ale byłyby znaki…
Zobacz również
Lwią część pracy zrobią za Ciebie kreatory – i chwała im za to! Przyjrzyjmy się więc podstawom, które warto znać, zanim zaczniesz projektować.
Funkcjonalność strony
Design i estetyka strony są ważne dla jej skuteczności, zacznijmy jednak od podstaw: funkcjonalności. W końcu nawet najpiękniejszy design daleko nie zajedzie, jeśli nie napędzi go mocny silnik. Na co zwrócić uwagę? ⬇️
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Domena
Podłącz już istniejącą lub kup zupełnie nową. Ważne, żeby miała zabezpieczenia SSL, ułatwiała znalezienie strony w sieci (była łatwa do zapamiętania, kojarzyła się z nazwą firmy) oraz wspierała SEO (wiekiem, historią, profilem linków, obecnością kluczowej frazy).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Responsywność i dostępność
Twoja strona powinna być responsywna, dostosowując się do różnych urządzeń oraz dostępna. Użytkownicy z ograniczonymi możliwościami poznawczymi powinni móc z niej korzystać, dzięki m.in. kontrastom, tekstom alternatywnym czy nawigacji klawiaturowej.
Optymalizacja i bezpieczeństwo
Zadbaj o optymalizację pod kątem szybkości ładowania i SEO (Search Engine Optimization), aby lepiej pozycjonować się w wyszukiwarkach. Zapewnij najwyższy poziom bezpieczeństwa: certyfikaty SSL, regularne aktualizacje, ochronę przed atakami typu DDoS i złośliwym oprogramowaniem.
Estetyka
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. To banał, jednak na pochwycenie i utrzymanie uwagi użytkownika masz tylko kilka sekund. Warto przy tym pamiętać, że to nie przyciągnięcie uwagi powinno być celem końcowym. Skorzystaj z własnego doświadczenia. Są projekty, które z pewnością zatrzymają Cię na dłużej podczas scrollowania, niekoniecznie jednak skłonią do konwersji. 😉
Fot.: www.komputerswiat.pl
Kreator uchroni Cię od stworzenia takiego projektu jak powyżej. Ty zadbaj o podstawy, a twoja strona zabłyśnie – w dobrym tego słowa znaczeniu. 😀
Research
„Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę” – dobrych praktyk, inspiracji i trendów.
Jak wyglądają strony twojej konkurencji – co na nich jest, a czego tobie (jako użytkownikowi) zabrakło? Co mają te uznane za najlepsze? Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu treści i planowaniu sesji zdjęciowej? Jeśli masz już wstępną wizję – czy ma odbicie w tym, co możesz osiągnąć?
To podstawowe pytania, na które warto odpowiedzieć, zanim zaczniesz planować konkrety. Nie chodzi przy tym o pracę dla idei dobrych praktyk, a o przewagę rynkową. Odkrycie punktów, które Cię wyróżnią. Zwłaszcza jeśli na swojej stronie chcesz zacząć zarabiać – i to szybko.
Branding
Identyfikacja wizualna odpowiada za niepowtarzalne przeżycia w zetknięciu z marką, zakotwiczenie się w pamięci i podświadomości odbiorców. Kolorystyka, logo, typografia i wszystkie pozostałe elementy graficzne (grafiki, video, animacje, zdjęcia) powinny więc być spójne. Oddawać charakter twojej działalności oraz wartości, które za nią stoją. To buduje rozpoznawalność i przekłada się na zaufanie.
Uprzedzam! To nie jest aspekt, który zaprocentuje szybko. Nastaw się na lata lub przynajmniej długie miesiące (w zależności od branży), zanim twoje logo czy kolory będą budzić natychmiastowe (pozytywne) skojarzenia. Kiedy jednak osiągniesz ten pułap, tak naprawdę nic więcej nie będzie Ci potrzebne do uwiarygodnienia oferty.
Treści
Oryginalny pomysł i konsekwentnie utrzymywany branding wspierają generowanie silnego przekazu w sieci. Na branding, oprócz elementów wizualnych, składa się też styl, w jakim będą napisane treści.
Dobrze napisane teksty skutecznie przekazują ofertę, ideę, wartości. Są zwięzłe, jasne, odpowiednio sformatowane. Wspierają układ funkcjonalny i nawigację, dzięki akapitom, nagłówkom czy listom. Pomagają organizować przekaz w logiczny sposób, który nie pozostawia cienia wątpliwości co do tego, co chcesz powiedzieć.
Profesjonalny kreator
Potrzeba doświadczenia i estetycznego drygu, by ze zbioru dobrych praktyk złożyć efektowny i efektywny projekt. Kreator od GetResponse pomoże Ci osiągnąć jedno i drugie, nawet jeśli robisz to pierwszy raz w życiu. W czym konkretnie Cię wyręczy? W projektowaniu estetycznych i funkcjonalnych witryn.
Wybierz profesjonalny szablon – ich biblioteka jest obszerna i dopasowana do potrzeb różnych branż – który wesprze twoją wizję i cel. Nie musisz też zastanawiać się, gdzie umieścić jaki element, ani przejmować ich kodowaniem. Edytor drag-and-drop (ang. przenieś i upuść) sprawia, że ten proces jest banalnie prosty. I szybki!
W kontekście aspektów funkcjonalnych, strony tworzone za pomocą GetResponse są responsywne, dostępne, łatwe w zarządzaniu – również w kontekście SEO czy ustawień analityki – oraz gotowe do zintegrowania z kilkudziesięcioma narzędziami wspierającymi działania marketingowe.
I wisienka na torcie! Jeśli tworzenie treści nie jest twoim hobby, do dyspozycji masz pełne wsparcie AI.
Wskazówki dotyczące UX/UI, które warto zastosować
Intuicyjna nawigacja i przyjemne doświadczenia są kluczowe dla projektu strony internetowej. Dobrze zaprojektowane witryny budzą zaufanie, skłaniają do dalszej eksploracji i zwiększają szansę na powrót użytkownika.
O UX i UI strony napisano całe rozprawy naukowe. Dziś jednak zrezygnuję z brnięcia przez naukowy żargon i jednym rzutem oka przyjrzę się absolutnym, niepomijalnym podstawom.
Kolorystyka i typografia
Spójna kolorystyka i odpowiednie fonty wspierają branding oraz wpływają na estetykę (UI) i czytelność (UX) strony.
Kolory zwiększają atrakcyjność i ułatwiają użytkownikom przyswajanie treści oraz wpływają na przywiązanie emocjonalne. Kolorystyką możesz wyróżnić kluczowe elementy na stronie, a kontrastem ułatwić czytanie (bądź wręcz przeciwnie).
Typografia, czyli np. odpowiednio dobrane fonty i ich styl, może wzmocnić profesjonalny lub humorystyczny wydźwięk strony. Rozmiar, krój i odstępy pomiędzy literami i liniami również wpływają na przyswajalność tekstu, a hierarchia nagłówków (H1, H2, H3) ułatwia skanowanie i zapamiętywanie najważniejszych informacji.
Układ i hierarchia
Logiczny układ i hierarchia wizualna wspierają szybkie odnajdywanie treści, co jest kluczowe dla dobrego UX (oraz konwersji). Struktura strony, która prowadzi wzrok użytkownika w naturalny sposób, poprawia nawigację. I ogólne wrażenie, co powinno równać się ogólnemu zadowoleniu. 😉
Multimedia i grafiki
Wysokiej jakości grafiki przyczyniają się do atrakcyjności i mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Uwzględnij ich wielkość i jakość, dbając o optymalizację multimediów pod kątem szybkości ładowania. Nikt nie lubi stron ładujących się w nieskończoność.
To dotyczy również elementów interaktywnych i animacji, które mogą znacznie poprawić doświadczenie, zwiększając zaangażowania i ułatwiając interakcję. Dzięki nim strona jest też bardziej dynamiczna i przyjazna dla użytkownika. Pod warunkiem, że ich wielkość nie wpływa na jej działanie.
Podsumowanie
Wsparcie technologiczne, jakie dziś jest już uznane za powszechne, sprawia, że tworzenie stron nigdy nie było prostsze. Bez względu na to, czy potrzebujesz strony dla swojego biznesu, czy prostego landing page’a dla eventu, dobry kreator pomoże Ci je błyskawicznie zaprojektować i opublikować. Wystarczy przyjrzeć się kilku podstawom i… Zaufać technologii.
Polecam Ci też ten przewodnik po budowaniu stron internetowy. „Witrynowe 101” z kompletem wskazówek i dobrych praktyk. 🙂
Artykuł sponsorowany, powstał we współpracy z GetResponse.
Zdjęcia: mat. aut.
PS 4 przykłady, jak sprzedać markę pracodawcy na rynku pracownika
Polacy nie gęsi, swój employer branding mają. Kampanie promujące markę pracodawcy czy nastawione na rekrutację, wychodzą z HR-owego świata i LinkedIn. Coraz częściej to wielkie produkcje z jeszcze większymi budżetami. Ale czy polskie firmy robią to dobrze? Na pewno nie wszystkie.