Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
O roku 2021 dla marki Allegro opowiada Daniel Piątkowski, brand management leader, dział marketingu, Allegro
Największy sukces w 2021 roku
Sukces, ale również coś nowego na Allegro to realizacja dwóch kampanii do mocno różniących się grup: skierowaną do młodych odbiorców (do 24 roku życia) oraz do tych bardziej dojrzałych (50+). Cechą wspólną każdej z tych inicjatyw były wyraźne wzrosty w targetach, zarówno metryk brandowych, jak i biznesowych.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku
2020 rok wymusił znaczne przyspieszenie w e-commerce, dla wielu osób pandemia stworzyła pewnego rodzaju konieczność dokonania pierwszych zakupów online. Dodatkowo ci, którzy już te zakupy robili wcześniej zaczęli kupować w kolejnych kategoriach produktowych. Dużym wyzwaniem jest i będzie utrzymanie i pielęgnowanie ich online’owych zwyczajów.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
3 najciekawsze akcje w 2021 roku
Na pewno powrót do storytellingu w naszej kampanii świątecznej, do której w tym roku podeszliśmy w 100% „akademicko”. Cały proces zaczęliśmy już wiosną od rozmów z antropologami kultury, którzy pomogli nam w wyborze kontekstu, w jakim osadzona jest historia czy też jak opowiedzieć historię, by jeszcze bardziej utrzymać uwagę odbiorców. Szereg badań przeprowadzonych w trakcie całego procesu, czy to na etapie konceptu, treatmentu reżyserskiego czy też pierwszych montaży pozwolił nam stworzyć film, który nie tylko został bardzo dobrze odebrany przez naszych widzów, ale co również istotne – nie polaryzuje społeczeństwa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Równie ciekawymi były kampanie do Młodych (do 24 roku życia) oraz ta skierowana do Power Generation (50+). Obie inicjatywy wymusiły pogłębienie insightów dla każdej z grup, by w efekcie powstały kampanie, które dobrze rezonowały z grupą docelową i korzystnie wpłynęły na top of mind Allegro oraz intencje zakupowe.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Trudno mówić o najważniejszym kanale, bo każdy ma swoje zalety i wady, bardziej pasuje do określonej grupy docelowej. Na pewno ciekawym zjawiskiem jest TikTok, na którym zrealizowaliśmy szereg kampanii skierowanych do młodszej grupy kupujących na Allegro. Rezultaty tych działań mile nas zaskoczyły pod względem osiągniętych zasięgów oraz oceny samych kreacji.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku
W 2021 roku wydawcy telewizyjni zdecydowali się na zmianę zasad podczas gry. Nowe definicje metryk i niezaudytowana metodologia ich liczenia wprowadziły chaos w prowadzeniu kampanii oraz wpłynęły na wzrost kosztu obecności w tym medium. Przy spadającym inventory i jakości programingu sztuczne zawyżanie ratingów wydaje się zabiegiem zaskakującym i mało perspektywicznym. W 2022 roku będziemy jeszcze bardziej skupiać się na kanałach, w których mamy możliwość mierzenia efektywności i precyzyjnego dotarcia do interesujących nas grup odbiorców.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Najważniejsza jest autentyczność i wiarygodność w tym, co mówimy i robimy. Bez tego podążanie za jakimkolwiek trendem nie zapewni sukcesu.
Budżet na działania digitalowe
Inwestujemy tam, gdzie jest nasz klient, nasza struktura wydatków zawsze to odzwierciedla.
3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok
Od ponad 20 lat nic się nie zmienia: nadal rosnąć, pozostać na pierwszym miejscu w sercach i umysłach Polaków oraz przenieść sukces Allegro na nowe rynki.