Uczestnicy przeanalizują i zwizualizują dane dot. ponad 12000 filmów opublikowanych na polskim YouTube w 2018 r. W jury zasiądą m.in. Dawid Myśliwiec z kanału “Uwaga! Naukowy Bełkot”, Janina Bąk, autorka bloga “JaninaDaily” , Kamil Bolek, dyrektor marketing w LifeTube oraz Dominik Batorski – współzałożyciel Sotrender i organizator spotkań Warsaw Data Science Group.
To już druga edycja konkursu organizowanego przez firmę Astrafox, w ramach którego nagradzane są osoby wyróżniające się analitycznym podejściem z jednej strony i największą kreatywnością w tworzeniu wizualizacji danych i raportów z drugiej. W tym roku zadaniem uczestników jest stworzenie ciekawej historii w oparciu o materiały, które otrzymają od wielokanałowej sieci partnerskiej YouTube – LifeTube. Podstawę raportów będą stanowiły dane dotyczące kilkunastu zmiennych z ponad 12 tys. filmów opublikowanych na YouTube od stycznia do kwietnia 2018 roku. W efekcie będzie to największa analiza ilościowa wideo publikowanych przez polskich youtuberów.
Zobacz również
Rynek youtuberów w Polsce profesjonalizuje się i rozwija w ogromnym tempie. Dlatego w LifeTube duży nacisk kładziemy na rozwój eksperckiego know-how, którym chętnie dzielimy się z branżą. 450 kanałów zrzeszonych w sieci daje nam dostęp do ogromnej ilości danych. Dzięki współpracy z Astrafox możemy podzielić się nimi z uczestnikami konkursu, którzy w kreatywny sposób przedstawią swój punkt widzenia na to, co obecnie dzieje się na polskim YouTubie. Mam nadzieję, że na takiej współpracy skorzystają zarówno uczestnicy – otrzymując dostęp do ciekawych danych – jak i marketerzy czy twórcy wideo, dla których wnioski z analizy mogą stanowić podstawę do podejmowania ważnych decyzji biznesowych – KOMENTUJE KAMIL BOLEK, DYREKTOR MARKETINGU W LIFETUBE
Konkurs wspierają influencerzy ze świata nauki i marketingu
Ambasadorką konkursu jest Janina Bąk, autorka bloga Janina Daily. Z zawodu wykładowczyni statystyki, prawdziwa mistrzyni słowa i stała bywalczyni największych konferencji branżowych, m.in.: I Love Marketing, Infoshare, czy Blog Forum Gdańsk. Akcję wspiera także Dawid Myśliwiec, autor jednego z najpopularniejszych kanałów popularnonaukowych “Uwaga! Naukowy Bełkot” (ponad 310 tys. subskrybentów). Doktorant chemii na co dzień odkrywa przed swoimi widzami tajemnice, jakie kryje świat nauk ścisłych.
Nie będę ukrywał, że gdy padła propozycja odnośnie bycia ambasadorem takiego konkursu zgoda z mojej strony była dosyć naturalna. Od 6 lat prowadzę, jako chemik, badania naukowe i doskonale zdaję sobie sprawę jak wielką moc ma statystyka i analiza danych oraz jak często jest wykorzystywana w sposób niewystarczający. Prawdą jest, że można z jej pomocą udowodnić wszystko i przeciwieństwo wszystkiego, ale, jednocześnie, w dobie Internetu i ilości generowanych przez niego danych, to właśnie big data i statystyka mogą stanowić o dużym postępie naukowym i rozwoju cywilizacyjnym. Oczywiście, jak wszędzie „z wielką siłą jest związana wielka odpowiedzialność” i dlatego jestem ciekawy jak z tym wyzwaniem poradzą sobie uczestnicy. Temat jest wdzięczny i mam nadzieję, że wszyscy dowiemy się dzięki temu czegoś ciekawego – KOMENTUJE DAWID MYŚLIWIEC
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wizualizacja danych out of the box
Uczestnicy mają czas na realizację projektów do 17 czerwca br. Zgłoszone prace będą oceniane pod kątem wartości analitycznej raportu, standardów wizualizacji danych, poprawności kalkulacji, storytellingu oraz estetyki. Dla organizatorów bardzo istotne jest również kreatywne podejście do tematu i zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Gala finałowa konkursu “Party with Data” odbędzie się 21 czerwca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing