Czym jest kampania hybrydowa?
Najprościej mówiąc, jest to możliwość automatycznego wysłania kolejnych komunikatów na podstawie wyniku komunikatu poprzedniego. Przykładowo: osoba, która otrzyma maila i kliknie w link, może też dostać SMSa lub kolejnego maila. Możemy tutaj warunkować, jakie działanie użytkownika spowoduje jaki skutek (mail/SMS).
Mając takie możliwości, możemy wykorzystać je na wiele sposobów, tworząc kampanie hybrydowe, które najlepiej spełnią założone przez nas cele.
Zobacz również
Jak może wyglądać kampania hybrydowa? Przykład
Załóżmy, że prowadzimy e-sklep i wysyłamy kreację mailingową do 5 tysięcy osób, których adresy posiadamy w naszej bazie danych. W kreacji znajdują się informacje dotyczące sprzedawanego przez nas produktu i linki do naszej strony.
300 osób otwiera naszą kreację, klika w link i finalnie decyduje się na zakup.
Nasz mailing otwiera ponadto jeszcze 3 tysiące klientów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
2,5 tysiąca osób z tej grupy otwiera link znajdujący się w kreacji, przechodzi na naszą stronę, ale nie decyduje się na zakup. Do tej grupy możemy wysłać za godzinę lub za dzień (termin ustalamy samodzielnie) ponownego maila lub SMSa z kodem rabatowym. Wiemy, że właśnie ta grupa klientów jest potencjalnie zainteresowana naszym produktem. Atrakcyjna oferta i dobrze sprofilowana baza zdecydowanie zwiększają szanse na zakup.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto zauważyć, że te czynności mailingowe są zautomatyzowane. Wystarczy raz, przed uruchomieniem startowym kampanii, ustawić czas wysłania kolejnego komunikatu i system samodzielnie zajmie się wszystkim.
Kampania hybrydowa – nieskończona liczba możliwości
– Kampania hybrydowa może przybierać różnorodne konfiguracje – mówi Igor Belczewski, PR & Marketing Manager w DBMS, firmie odpowiadającej za stworzenie platformy GreenSender – Jeśli klient kliknie w wybrany z kreacji mailingowej link, może zostać przekierowany na dedykowany Landing Page. Następnie może otrzymać maila z podziękowaniem za zainteresowanie ofertą. Kontakt do klienta może zostać również przekazany do kontaktu telefonicznego do call center.
Kampanie hybrydowe można również wykorzystać w celu zbudowania bazy subskrybentów newslettera. Jeśli dany użytkownik kliknął w link kierujący do bloga, otrzymuje od nas mailem zaproszenie do prenumerowania newslettera z linkiem do formularza zapisu do newslettera.
Kolejnymi możliwościami hybryd jest wysłanie klientowi mailem przypomnienia o ofercie np. po 2 dniach od daty, kiedy kliknął w naszą kreację. Zostaje przekierowany do zapisania się na otrzymywanie od nas wiadomości w newsletterze lub pozostawienia danych na landing page. Klient może również otrzymać od nas maila z możliwością zapisu do newslettera za otrzymanie kodu rabatowego.
Generalnie istnieje bardzo wiele możliwości łączenia interakcji. Tak naprawdę jest ich tyle, ile możliwych zachowań klienta – podsumowuje Belczewski.
Jak przygotować kampanię hybrydową?
Z pomocą platformy GreenSender jest to bardzo proste! Więcej dowiecie się tutaj.
Artykuł powstał we współpracy z plaftormą GreenSender