Coraz więcej firm w Polsce rezygnuje z wykorzystywania jajek z chowu klatkowego w swoich produktach. Niedawno taką deklarację ogłosiła marka Lubella, teraz zaś na podobny krok zdecydował się koncern Nestlé.
Firma bowiem nie tylko ogłosiła, że we wszystkich produktach spożywczych w Polsce (a także w Europie) stosuje jaja z chowu bezklatkowego, ale również przyłączyła się do apelu do decydentów Unii Europejskiej o wprowadzenie zakazu hodowli klatkowej kur.
Zobacz również
Apelujący podkreślają, że systemy bezklatkowe zapewniają zwierzętom znacznie lepszą jakość życia, i zauważają, że dokonano znacznego postępu w przechodzeniu na tego typu rozwiązania.
Inspiracją do wspólnego apelu stała się europejska inicjatywa obywatelska „End the Cage Age”, wzywająca do zniesienia hodowli klatkowych w całej Europie. W 2018 roku wsparło ją ponad 170 europejskich organizacji pozarządowych – zebrano wówczas 1,4 miliona zweryfikowanych podpisów. Była to pierwsza udana europejska akcja obywatelska na rzecz poprawy warunków zwierząt hodowlanych.
Decyzja Nestlé dotycząca rezygnacji ze stosowania jaj z chowu klatkowego jest kluczowa, biorąc pod uwagę, że firma wykorzystuje około 4500 ton jaj rocznie w produktach swoich marek spożywczych, w tym majonezach Winiary i Thomy oraz w niektórych produktach wegetariańskich z portfolio Garden Gourmet.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Globalny cel firmy obejmuje korzystanie do 2025 roku jaj pochodzących wyłącznie z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych na świecie, a także dalsze dążenie do poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Sieć Kaufland zapowiedziała, że wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.
PS2
W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka poinformowała o wycofaniu ze swojej oferty świeżych jaj klatkowych. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.
PS3
W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązywały do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.