Nestlé wykorzystuje wyłącznie jaja z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych w Polsce

Nestlé wykorzystuje wyłącznie jaja z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych w Polsce
Koncern Nestlé poinformował, że w Europie, w tym również w Polsce, stosuje jaja pochodzące wyłącznie z chowu bezklatkowego, w trosce o dobrostan zwierząt. Firma zrealizowała tym samym cel, do którego zobowiązała się w 2017 roku.
O autorze
1 min czytania 2021-03-25

Coraz więcej firm w Polsce rezygnuje z wykorzystywania jajek z chowu klatkowego w swoich produktach. Niedawno taką deklarację ogłosiła marka Lubella, teraz zaś na podobny krok zdecydował się koncern Nestlé.

Firma bowiem nie tylko ogłosiła, że we wszystkich produktach spożywczych w Polsce (a także w Europie) stosuje jaja z chowu bezklatkowego, ale również przyłączyła się do apelu do decydentów Unii Europejskiej o wprowadzenie zakazu hodowli klatkowej kur. 

Apelujący podkreślają, że systemy bezklatkowe zapewniają zwierzętom znacznie lepszą jakość życia, i zauważają, że dokonano znacznego postępu w przechodzeniu na tego typu rozwiązania. 

Inspiracją do wspólnego apelu stała się europejska inicjatywa obywatelska „End the Cage Age”, wzywająca do zniesienia hodowli klatkowych w całej Europie. W 2018 roku wsparło ją ponad 170 europejskich organizacji pozarządowych – zebrano wówczas 1,4 miliona zweryfikowanych podpisów. Była to pierwsza udana europejska akcja obywatelska na rzecz poprawy warunków zwierząt hodowlanych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Decyzja Nestlé dotycząca rezygnacji ze stosowania jaj z chowu klatkowego jest kluczowa, biorąc pod uwagę, że firma wykorzystuje około 4500 ton jaj rocznie w produktach swoich marek spożywczych, w tym majonezach Winiary i Thomy oraz w niektórych produktach wegetariańskich z portfolio Garden Gourmet.

Globalny cel firmy obejmuje korzystanie do 2025 roku jaj pochodzących wyłącznie z chowu bezklatkowego we wszystkich produktach spożywczych na świecie, a także dalsze dążenie do poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Sieć Kaufland zapowiedziała, że wspólnie z partnerami będzie dążyć do tego, aby już na początku 2022 roku wszystkie jaja świeże w asortymencie sieci pochodziły wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu.

PS2

W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka poinformowała o wycofaniu ze swojej oferty świeżych jaj klatkowych. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.

PS3

W lipcu 2020 roku na terenie 8 polskich miast pojawiły się billboardy i citylighty przedstawiające kurczaka na fermie przemysłowej. Nośniki reklamowe nawiązywały do minionej kwarantanny, pokazując, że brojlery w chowie przemysłowym, w przeciwieństwie do ludzi, nie mają możliwości uciec od swojego zamknięcia i choroby.