fot. depositphotos.com
Zobacz również
Z nowo opublikowanego raportu Netflixa wynika, że serwis stracił subskrybentów już drugi kwartał z rzędu. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba aktywnych użytkowników zmalała o około 970 tys. Serwis podaje, że aktualnie posiada 220,67 mln widzów na całym świecie.
Okazuje się, że spadki w drugim kwartale są jednak znacznie mniejsze niż przewidywała sama firma. Przypomnijmy, że po pierwszej stracie 200 tys. subskrybentów, Netflix spodziewał się, że liczba użytkowników zmaleje nawet o 2 mln. Ratunkiem dla giganta streamingowego najprawdopodobniej okazał się serial „Stranger Things”, który już po kilku dniach od premiery czwartego sezonu pobił rekordy pod względem oglądalności.
Netflix odrobi straty?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pomimo złej passy i trwających ponad pół roku spadków, Netflix spodziewa się, że w kolejnym kwartale liczba subskrybentów wzrośnie nawet o 1 mln. Jednym ze sposobów na zachęcenie widzów do wykupienia subskrypcji mają być tańsze pakiety z reklamami. Niedawno firma ogłosiła partnerstwo z Microsoftem w celu wprowadzenia nowego rozwiązania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Choć wciąż nie wiadomo, jak będą wyglądały tańsze pakiety i jaki będzie ich koszt, w miniony wtorek Netflix poinformował, że reklamy zostaną wprowadzone do platformy nieco później niż zapowiadano – na początku 2023 roku.
Legalne udostępnianie haseł
Jako drugie rozwiązanie przeciwdziałające spadkowi liczby subskrybentów Netflix przedstawia „walkę” z nielegalnym współdzieleniem kont.
W marcu ruszył pilotażowy program umożliwiający dzielenie się hasłem z użytkownikami spoza jednego gospodarstwa domowego. Po przeprowadzeniu testów w Chile, Kostaryce i Peru, usługa została właśnie rozszerzona na kilka krajów Ameryki Środkowej i Południowej.
Użytkownicy w Argentynie mogą dodać do własnego konta kolejne gospodarstwo domowe za dodatkową opłatą w wysokości 219 peso, czyli około 8 zł. W pozostałych krajach cena wynosi 2,99 dolara, czyli około 14,15 zł. Komunikat o konieczności dokonania opłaty pojawi się na telewizorze lub urządzeniu mobilnym użytkownika, który korzysta z innego konta przez ponad dwa tygodnie.
Szefowie Netflixa zapowiadają, że „łatwa w obsłudze oferta płatnego udostępniania konta”, oficjalnie ma zostać uruchomiona w 2023 roku.