W kampanii „Magiczne warzywa” poproszono grupę dzieci o wymyślenie nowych nazw dla warzyw. Następnie wybrano najlepsze — marchewki stały się „pomarańczowymi rakietami”, a nowe nazwy innych warzyw to np. smoczy ząb czy trąbka gnoma.
Zobacz również
Nowe nazewnictwo pojawiło się na każdym stoisku z warzywami supermarketu, na paragonach i opakowaniach. W pierwszych dwóch tygodniach sprzedaż warzyw wzrosła o 151%! Organizatorzy akcji mają nadzieję, że to pomoże wprowadzić trwałe zmiany.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2014 roku Intermarche przygotowało specjalną akcję, która pokazywała, że zniekształcone warzywa są tak samo dobre, jak te zgrabne. Akcja odniosła ogromny sukces — tylko w pierwszych 2 dniach jej trwania z półek w każdym sklepie znikło średnio 1,2 tony warzyw i owoców, a ruch wzrósł o ok. 24%.
PS2
W 2014 roku Lidl również szukał sposobu na małych niejadków. W ramach akcji VML Poland przygotował serię filmów zatytułowanych „Lekcje zdrowego smaku”, w których dzieci występują w roli surowych jurorów oceniających przygotowane na drugie śniadanie potrawy i produkty.
PS3
Temat zdrowego jedzenia został poruszony również przez niemiecką sieć supermarketów. EDEKA stworzyła film, który stał się viralem. Przedstawiał on historię miasta, w którym wszyscy mieszkańcy byli otyli. Nawet zwierzęta miały kilka „zbędnych” kilogramów. Bohaterowie, jedząc, nie zwracali uwagi na składniki odżywcze i to, co w istocie jedzą. A jak mówi przysłowie, „jesteś tym, co jesz”!