„Don’t drink & fish”: Carlsberg przestrzega przed spożywaniem alkoholu podczas łowienia ryb i prezentuje przynętę przypominającą pijanego wędkarza

„Don’t drink & fish”: Carlsberg przestrzega przed spożywaniem alkoholu podczas łowienia ryb i prezentuje przynętę przypominającą pijanego wędkarza
„Don't drink & fish” to kampania stworzona przez grupę Carlsberg w Szwecji. Jej celem jest przeciwdziałanie spożyciu alkoholu podczas wędkowania. Pomysłodawcy zachęcają do wybrania w zamian piwa 0.0%.
O autorze
1 min czytania 2024-07-10

Wędkarstwo to jedna z najchętniej wybieranych aktywności w Szwecji. Wielu miłośników łowienia umila sobie jednak czas spędzony na tym sporcie ulubionym trunkiem. Carlsberg zachęca, aby zadbać o bezpieczeństwo i zamienić napoje alkoholowe na te bez procentów, a wszystko w ramach kampanii „Don’t drink & fish” (pol. „Nie pij i wędkuj”).

Połączenie wody i alkoholu to prosta droga do niebezpiecznego wypadku i właśnie takim sytuacjom chce zapobiegać Carlsberg. Aby jak najlepiej przemówić do wyobraźni klientów, zaprojektowano specjalną przynętę w formie pijanego rybak (DrunkenBait). Po umieszczeniu w wodzie figurka porusza się w charakterystyczny, chwiejny sposób nawiązujący do chodu osoby po spożyciu nadmiernej ilości alkoholu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Prawdziwym celem DrunkenBait jest pełnienie funkcji symbolu ostrzegawczego. Jako jeden z wiodących browarów w Szwecji musimy promować i przyczyniać się do odpowiedzialnej konsumpcji – tłumaczy pomysł Casper Danielsson, dyrektor ds. korporacyjnych w Carlsberg Sweden.

Zdjęcia: LinkedIn

PS Ptaszek Staszek w komunikacji Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.

PS2 Jakie drinki rządzą światem? Nie tylko NoLo!

Z początkiem każdego roku eksperci z branży alkoholowej zaglądają w szklaną kulę i na podstawie zachowań konsumentów prognozują nowe trendy. Co wywróżyli na rok 2024? Poza tym, że na popularności zyskują produkty określane jako NoLo, zaskoczyć może także kilka innych tendencji.