Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

#NieStudiujęDlaDyplomu: w kampanii reklamowej Uniwersytet SWPS stawia na autentyczność

#NieStudiujęDlaDyplomu: w kampanii reklamowej Uniwersytet SWPS stawia na autentyczność
Do rozpoczęcia roku akademickiego jeszcze ponad dwa miesiące, ale uczelnie wyższe już dziś starają się zachęcić przyszłych studentów do wyboru właśnie ich uniwersytetu. W kampanii #NieStudiujęDlaDyplomu Uniwersytet SWPS zrezygnował z reklamowych sloganów i postawił na głos studentów. Efekt? 3 mln zasięgu.
O autorze
2 min czytania 2025-07-30

W spotach będących elementami akcji wystąpili m.in. studenci wzornictwa, dziennikarstwa, informatyki i kulturoznawstwa. Cel? Pokazać, że studia to coś znacznie więcej niż szansa na zdobycie „papierka”.

– Nie studiuję dla rodziców, ale po to, by pomagać innym, głośno mówić o emocjach, zanim znikną w ciszy – mówi w jednym z najchętniej oglądanych materiałów Grzegorz Gąsienica, student psychologii.

@uniwersytetswps Są różne powody, żeby studiować… ale ten Twój jest najważniejszy 😅🎓 USWPS NieStudiujęDlaDyplomu ♬ oryginalny dźwięk – Uniwersytet SWPS – Uniwersytet SWPS

@uniwersytetswps Dlaczego zarządzanie i przywództwo właśnie tu? Sprawdź, co mówi prof. Katarzyna Januszkiewicz, dziekan Wydziału Nauk Społecznych w Warszawie i wykładowczyni Uniwersytetu SWPS. ↪︎ Obejrzyj całość spotkania na naszym YouTube: https://bit.ly/4kttlyW ↪︎ Sprawdź więcej i aplikuj już dziś: https://swps.pl/oferta/warszawa/studia-pierwszego-stopnia/zarzadzanie-i-przywodztwo Masz pytania już teraz? Skontaktuj się z naszym Biurem Rekrutacji: 📧 [email protected] ☎️ +48 22 103 26 30 💬 Umów konsultację – https://app.zencal.io/o/swps Rekrutacja Zarządzanie ZarządzaniePrzywództwo Studia OfertaStudiów Warszawa #kierunkistudiow Matura Matura2025 UniwersytetSWPS ♬ oryginalny dźwięk – Uniwersytet SWPS – Uniwersytet SWPS

@uniwersytetswps Dlaczego dziennikarstwo i komunikacja społeczna właśnie tu? Sprawdź, co mówi dr Iwona Morozow, wykładowczyni Uniwersytetu SWPS. ↪︎ Obejrzyj całość spotkania na naszym YouTube: https://bit.ly/4l9VNHj ↪︎ Sprawdź więcej i aplikuj już dziś: https://swps.pl/oferta/wroclaw/studia-pierwszego-stopnia/dziennikarstwo Masz pytania już teraz? Skontaktuj się z naszym Biurem Rekrutacji: 📧 [email protected] ☎️ +48 22 103 26 30 💬 Umów konsultację – https://app.zencal.io/o/swps Rekrutacja Dziennikarstwo Dziennikarz Komunikacja Wrocław OfertaStudiów Kierunek UniwersytetSWPS ♬ oryginalny dźwięk – Uniwersytet SWPS – Uniwersytet SWPS

W sumie w ramach kampanii #NieStudiujęDlaDyplomu powstało ponad 20 różnorodnych kreacji. Łączy je jedno: odpowiedź na pytanie o to, dlaczego młodzi ludzie decydują się na rozpoczęcie studiów wyższych.

– Chcieliśmy oddać głos naszym studentom i pokazać, że studiowanie to wybór, który wynika z pasji, potrzeby rozwoju i chęci wpływania na świat. Często wbrew oczekiwaniom innych – tłumaczy Łukasz Skorupski, dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS.

Twórcy i pomysłodawcy akcji USWPS zwracają uwagę na to, że dzisiejsze uczelnie wyższe powinny być miejscami, w których przede wszystkim można rozwijać wrażliwość i wyobraźnię. Zawarte w programie nauczania umiejętności teoretyczne i praktyczne są ważne, jednak bez rozbudzania ciekawości nie ma mowy o prawdziwym rozwoju.

7 dni, ponad 3,2 mln wyświetleń

Kampania #NieStudiujęDlaDyplomu objęła kampanie zasięgowe w Meta Ads, Google GDN, na TikToku, YouTube Shorts i LinkedInie i przyniosła zaskakujące efekty. Wystarczył tydzień, aby liczba wejść na stronę Uniwersytetu SWPS osiągnęła 5 tysięcy, a liczba odsłon spotów – ponad 3 miliony.

Pojedyncze posty w tym okresie osiągały zasięgi ponad 30 tys. wyświetleń i setki reakcji, a formaty wideo zanotowały m.in. 882 tys. wyświetleń na TikToku i 306 tys. na YouTube Shorts.

Najlepsze efekty osiągnięto na TikToku, Instagramie i Facebooku, jednak działania online to nie wszystko. Na terenie Warszawy, Sopotu, Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa, czyli w miastach, w których SWPS ma swoje kampusy, dodatkowo prowadzona jest akcja outdoorowa.

Kampania o studentach dla studentów

Co ważne, akcja #NieStudiujęDlaDyplomu jest kierowana nie tylko do przyszłych studentów Uniwersytetu SWPS, ale także do tych obecnych. Wraz ze startem działań, w sieci pojawiło się wiele materiałów „zza kulis”, którymi chętnie dzielili się sami uczestnicy kampanii.

– To nie była kampania oparta na zasięgu „dla zasięgu”. Udało się połączyć szerokie dotarcie z rzeczywistym zaangażowaniem i czasem spędzonym z treściami – co jest coraz rzadsze wśród młodych odbiorców – mówi Łukasz Skorupski, dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS.

Po niewątpliwym sukcesie pierwszej odsłony uczelnia już zapowiada kontynuację akcji #NieStudiujęDlaDyplomu. Twórcy chcą jeszcze bardziej skupić się na wątkach związanych z osobistym sensem studiowania – zarówno w działaniach promocyjnych, jak i storytellingu marki.

Zdjęcia: mat. pras.

PS Przepis na skuteczną kampanię uczelni wyższej [OPINIE]