W spotach będących elementami akcji wystąpili m.in. studenci wzornictwa, dziennikarstwa, informatyki i kulturoznawstwa. Cel? Pokazać, że studia to coś znacznie więcej niż szansa na zdobycie „papierka”.
– Nie studiuję dla rodziców, ale po to, by pomagać innym, głośno mówić o emocjach, zanim znikną w ciszy – mówi w jednym z najchętniej oglądanych materiałów Grzegorz Gąsienica, student psychologii.
W sumie w ramach kampanii #NieStudiujęDlaDyplomu powstało ponad 20 różnorodnych kreacji. Łączy je jedno: odpowiedź na pytanie o to, dlaczego młodzi ludzie decydują się na rozpoczęcie studiów wyższych.
– Chcieliśmy oddać głos naszym studentom i pokazać, że studiowanie to wybór, który wynika z pasji, potrzeby rozwoju i chęci wpływania na świat. Często wbrew oczekiwaniom innych – tłumaczy Łukasz Skorupski, dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS.
Twórcy i pomysłodawcy akcji USWPS zwracają uwagę na to, że dzisiejsze uczelnie wyższe powinny być miejscami, w których przede wszystkim można rozwijać wrażliwość i wyobraźnię. Zawarte w programie nauczania umiejętności teoretyczne i praktyczne są ważne, jednak bez rozbudzania ciekawości nie ma mowy o prawdziwym rozwoju.
7 dni, ponad 3,2 mln wyświetleń
Kampania #NieStudiujęDlaDyplomu objęła kampanie zasięgowe w Meta Ads, Google GDN, na TikToku, YouTube Shorts i LinkedInie i przyniosła zaskakujące efekty. Wystarczył tydzień, aby liczba wejść na stronę Uniwersytetu SWPS osiągnęła 5 tysięcy, a liczba odsłon spotów – ponad 3 miliony.
Pojedyncze posty w tym okresie osiągały zasięgi ponad 30 tys. wyświetleń i setki reakcji, a formaty wideo zanotowały m.in. 882 tys. wyświetleń na TikToku i 306 tys. na YouTube Shorts.
Najlepsze efekty osiągnięto na TikToku, Instagramie i Facebooku, jednak działania online to nie wszystko. Na terenie Warszawy, Sopotu, Poznania, Wrocławia, Katowic i Krakowa, czyli w miastach, w których SWPS ma swoje kampusy, dodatkowo prowadzona jest akcja outdoorowa.
Kampania o studentach dla studentów
Co ważne, akcja #NieStudiujęDlaDyplomu jest kierowana nie tylko do przyszłych studentów Uniwersytetu SWPS, ale także do tych obecnych. Wraz ze startem działań, w sieci pojawiło się wiele materiałów „zza kulis”, którymi chętnie dzielili się sami uczestnicy kampanii.
– To nie była kampania oparta na zasięgu „dla zasięgu”. Udało się połączyć szerokie dotarcie z rzeczywistym zaangażowaniem i czasem spędzonym z treściami – co jest coraz rzadsze wśród młodych odbiorców – mówi Łukasz Skorupski, dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS.
Po niewątpliwym sukcesie pierwszej odsłony uczelnia już zapowiada kontynuację akcji #NieStudiujęDlaDyplomu. Twórcy chcą jeszcze bardziej skupić się na wątkach związanych z osobistym sensem studiowania – zarówno w działaniach promocyjnych, jak i storytellingu marki.
Zdjęcia: mat. pras.