Jak dokładnie działają te nietypowe billboardy? Otóż, wspomniane nośniki reklamowe zostały wyposażone w tysiące czujników akustycznych o właściwościach piezoelektrycznych – umożliwiają one zmianę fal dźwiękowych, generowanych m.in. przez hałas miejski, w energię elektryczną.
Zobacz również
Energia pozyskana w ten sposób nie idzie jednak na marne – w billboardy Peugeota wbudowano bowiem gniazdka do ładowania samochodów elektrycznych.
Za realizację odpowiada agencja BETC.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych akcji z wykorzystaniem billboardów.