Jednym z najtrudniejszych wyzwań kampanii jest walka z powszechnymi mitami, że pedofilia jest zjawiskiem marginalnym, z dala od codziennego życia większości ludzi. Prawda jest jednak zupełnie inna. Problem może dotknąć każde dziecko, niezależnie od jego pochodzenia, wieku, płci czy statusu społecznego. Autorzy przytaczają alarmujące statystyki dotyczące sprawców, dzieci, które spotkała krzywda oraz miejsc, w których dochodzi do nadużyć:
- 3,5% dzieci na całym świecie doświadczyło przestępstw wykorzystania seksualnego1,
- 24% przypadków wymuszeń seksualnych ma miejsce w domu dziecka2.
Poprzez działania skierowane zarówno do dzieci, jak i ich rodziców oraz opiekunów, kampania ma na celu szerzenie świadomości na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą zjawisko wykorzystania seksualnego nieletnich oraz o jego potencjalnych sprawcach. Założeniem kampanii jest także promowanie zdrowych i bezpiecznych relacji, które mogą chronić dzieci przed potencjalnym zagrożeniem.
Zobacz również
Cykl działań w mediach ma na celu wstrząsnąć odbiorcą poprzez pokazanie, że pedofilia nie ma jednego oblicza, a zarówno oprawcą, jak i pokrzywdzonym mogą być osoby, których nigdy by się o to nie podejrzewało.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczególny nacisk położono na szokujący przekaz, który ma za zadanie wstrząsnąć odbiorcami. Zestawienie pozornie niewinnych twarzy z mocnymi komunikatami: „Nigdy byś się nie spodziewał, kto; komu, gdzie…” ma unaocznić, że pedofilia nie ma jednego oblicza. Zarówno sprawcą, jak i dzieckiem, które doświadczyło krzywdy, może być osoba, której nigdy byśmy o to nie podejrzewali.
Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał…” będzie realizowana w kanałach SM, mediach digitalowych, jak i w mediach tradycyjnych, a także za pośrednictwem nośników zewnętrznych. Powstała także specjalnie dedykowana kampanii strona internetowa, która skupia treści edukacyjne oraz szkoleniowe, a także zapewnia wsparcie.
Za strategię, koncept kreatywny oraz działania mediowe odpowiada agencja reklamowa Bees & Honey.
1 The Light Index 2024, Childlight Global Child Safety Institute
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Balenciaga wycofuje kontrowersyjną kampanię z dziećmi i misiami w klimacie BDSM
To nie pierwsza kontrowersyjna kampania hiszpańskiego domu mody, ale z pewnością jedna z najgłośniejszych. Tym razem konsumentów oburzyła sesja zdjęciowa z udziałem dzieci i pluszowych misiów, które zostały ubrane w uprzęże i siatkowe topy w stylu BDSM. Jak marka tłumaczy się ze swojej kampanii?
PS2 Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]
Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”, który może wesprzeć placówki, organizacje i wszystkich dorosłych w dbaniu o lepszą ochronę dzieci w erze cyfrowej.